استاندار کرمان:

از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های کشاورزی استان کرمان استقبال می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۳:۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۳۳۰۲
از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های کشاورزی استان کرمان استقبال می‌کنیم
استاندار کرمان گفت: برای ایجاد اشتغال و جهش تولید، سرمایه گذاری دولتی کافی نیست و باتوجه به مزیت نسبی کشاورزی در استان کرمان، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در جلسه بررسی اجرای طرح بزرگ کشاورزی در منطقه محروم ده رضا در ریگان افزود: در سالیان اخیر یکی از مشکلات کشور، دولت و استان ها بحث توسعه و ایجاد اشتغال است و باتوجه به فقر و بیکاری که در برخی مناطق کشور و بویژه استان داریم؛ تولید و ایجاد درآمد ضروری است. وی سرمایه گذاری را لازمه ایجاد اشتغال و تولید دانست و تصریح کرد: همه مسئولین نظام از ابتدا دنبال این بودند که سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال انجام شود و نکته مشخص اینکه دولت به تنهایی نمی تواند سرمایه گذاری را انجام دهد و نیاز است از سرمایه بخش خصوصی در این زمینه کمک گرفته شود.

استاندار کرمان با اشاره به روند سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان کرمان اظهار داشت: در زمان آقای رزم حسینی تلاش شد از سرمایه شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق مختلف استان استفاده شود که شرکت هواپیمایی ماهان نیز در این زمینه سرمایه گذاری هایی در بافت و شهداد انجام داده است.

فدائی با مروری بر سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی ماهان در طرح های کشاورزی خرم آباد گفت: شرکت هواپیمایی ماهان در خرم آباد در زمینه کشاورزی سرمایه گذاری قابل توجهی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی داشته و سؤال این است که چرا شرکت ماهان که پایه و اساس آن در کرمان است ترجیح می دهد بجای سرمایه گذاری در کرمان، در خرم آباد فعالیت کند؟ وی تصریح کرد: متأسفانه در استان امکاناتی داریم که از آن ها در راه تولید و اشتغال استفاده نمی شود و اجرای طرح احرار در رودبار جنوب و ده رضا در ریگان از جمله این ظرفیت ها است که باوجود سرمایه گذاری دولتی انجام شده درآن ها، بهره برداری چندانی نشده است.

استاندار کرمان افزود: برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه گذاری صورت گرفته در منطقه ده رضا و استفاده از امکانات موجود، از شرکت هواپیمایی ماهان برای سرمایه گذاری بر روی طرح احرار در منطقه ده رضا دعوت شد تا در این منطقه محروم به ایجاد اشتغال بپردازد.

 

نظر شما