فرماندار کرمان:

سرقت‌های خُرد در شهرستان کرمان رو به افزایش است

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۲:۵۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۵۴۱۴
سرقت‌های خُرد در شهرستان کرمان رو به افزایش است
فرماندار کرمان گفت: سرقت‌های خُرد بیشترین سرقت‌های کرمان را تشکیل می‌دهند و حدود ۱۰ درصد رخدادهای امنیتی کرمان در محدوده‌ی گردشگری هفت‌باغ اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی بابایی در کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شهرستان کرمان افزود: بر اساس تحلیل‌های آماری، تعداد سرقت‌های اماکن خصوصی و زیربنایی در شهرستان کرمان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: افزایش سرقت‌های خُرد در جامعه نارضایتی ایجاد کرده و خانواده‌ها را درگیر می‌کند.

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: همه تصور می‌کنند نیروی انتظامی مسئول رسیدگی به سرقت‌هاست در حالی‌که نیروی انتظامی بعد از وقوع جرم وارد عمل می‌شود.

بابایی بیان کرد: بیشترین آمار شهرستان کرمان در بحث سرقت مربوط به سرقت‌های خرد است و از رسانه‌ها می‌خواهیم که با آگاه‌سازی مردم نسبت به ایمن‌سازی و استانداردسازی اماکن و خودروهای خود اقدام کنند تا از وقوع این جرایم پیشگیری شود.

وی یادآور شد: استان کرمان از امن‌ترین استان‌های کشور است و وضعیت امنیتی استان در این حوزه مطلوب است، با این وجود در شورای تأمین شهرستان کرمان حتی یک سرقت هم زیاد است و تلاش می‌شود از هرگونه سرقت جلوگیری شود.

فرماندار کرمان تصریح کرد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نتوانستیم معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع‌آوری کنیم و یکی از دلایل افزایش سرقت‌ها حضور معتادان متجاهر در سطح شهر است.

 

نظر شما