مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

اهداف سند تحول بنیادین با مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در هم تنیده است

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۲:۵۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۵۴۲۱
اهداف سند تحول بنیادین با مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در هم تنیده است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اهداف سند تحول بنیادین با مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در هم تنیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان این که ارتقای توان مندی ها و صلاحیت های حرفه ای معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد، گفت: معلمان بایستی از حالت روزمرگی و روش های تدریس سنتی خارج شوند و اطلاعات خود را به روز کنند، به گونه ای که با شرایط و نیازهای جامعه همخوانی داشته باشد و قطعا شوق و انگیزه معلمان در تدریس و توانایی آن ها است که جایگاهشان را ارتقا می دهد.

وی افزود: آموزش و پرورش تهدید بحران کرونا را به فرصت تبدیل کرد و امروز شاهد هستیم که شبکه شاد به عنوان شبکه انحصاری آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت آموزش مجازی مورد استقبال معلمان و دانش آموزان قرار گرفته و در بسیاری امور سبب صرفه جویی مالی شده که این اقدام تا همیشه در تاریخ آموزش و پرورش کشور ماندگار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن قدردانی از همه فرهنگیانی که با فعالیت در بستر فضای مجازی سبب تداوم فرایند یاددهی-یادگیری شدند، تاکید کرد: پس از راه اندازی و بهره مندی از شبکه شاد، رصد و ارزیابی میزان بهره مندی دانش آموزان از آن باید در اولویت باشد.

اسکندری نسب گفت: برای پایه های نهم و دوازدهم امتحانات به صورت حضوری و با رعایت همه موازین بهداشتی برگزار می شود که مدیران مدارس باید اهتمام ویژه ای در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن مدارس و رعایت فاصله گذاری داشته باشند.

وی به ضرورت اجرایی کردن مفاد سند تحول بنیادین و تاکید و توجه خاص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اهداف و برنامه های مطرح شده در سند تحول بنیادین با بیانیه گام دوم انقلاب در هم تنیده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و حدود 40 میلیون نفر، یعنی نیمی از جمعیت کشور با آموزش و پرورش در ارتباط  هستند، بنابراین معرفی قابلیت ها، دستاوردها و کارکردهای آموزش و پرورش، همچنین تبیین تلاش ها و اقدامات ایثارگرانه معلمان در حد جایگاهشان یک وظیفه همگانی است.

اسکندری نسب تصریح کرد: ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با رفع نقاط ضعف تلاش کنیم تا اعتماد مردم به آموزش و پرورش روز به روز بیشتر شود، زمانی که در محدوده زندگی خانواده ای که فرزند دانش آموز دارد، مدرسه ای هست نباید تقاضا برای ثبت نام در مدرسه ای دیگر با فاصله مکانی زیاد باشد که لازمه آن یکسان سازی امکانات و شرایط برای همه مدارس است.

وی به انتخاب و انتصاب مدیران لایق و کارامد در مدارس هم اشاره کرد و گفت: شایسته سالاری در انتصاب مدیران زمینه را برای تحقق مدرسه پویا فراهم می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه تامین مسکن فرهنگیان بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان یک فرصت مغتنم یاد کرد و پیگیری مجدانه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان را برای تحقق این مهم خواستار شد.

اسکندری نسب همچنین چند برنامه اصلی وزارت آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: آشنایی و تسلط دانش آموزان با حداقل یک مهارت پس از کسب دیپلم، استفاده بهینه از ظرفیت خیران، پیشگیری از اضافه وزن و کم تحرکی دانش آموزان و توجه ویژه به مهارت های خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز