مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان عنوان کرد:

نماز عید فطر در ۴۰ مسجد کرمان اقامه می‌شود/نمازگزاران سجاده و مهر شخصی بیاورند

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۱:۰۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۵۹۶۴
نماز عید فطر در ۴۰ مسجد کرمان اقامه می‌شود/نمازگزاران سجاده و مهر شخصی بیاورند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری نماز عید فطر در ۴۰ مسجد شهر کرمان خبر داد و گفت: «نماز عید فطر راس ساعت هفت صبح در مساجد استان برگزار می‌شود».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی با بیان این‌که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری نماز عید فطر در شرایط خاص و با محدودیت‌هایی ویژه برگزار می‌شود اظهار کرد: «طبق مصوبه‌ی ستاد ملی کرونا برگزاری نماز عید فطر را چون سال‌های گذشته در مصلا‌های نماز جمعه و مکان‌هایی که هر ساله برگزاری نماز عید فطر در آن مرسوم است به صورت متحد و تجمیعی نداریم».

وی با یادآوری این‌که معمولا هر ساله نماز عید فطر در هر شهر در یک مکان و به صورت با شکوه برگزار می‌شد، افزود: «امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری هرگونه تجمع ممنوع بوده و از این رو نماز عید فطر در مساجد منتخب استان برگزار می‌شود».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان این‌که نحوه‌ی برگزاری نماز عید فطر بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: «رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این مراسم مورد تاکید بوده و به طور دقیق انجام می‌شود».

وی با اشاره به این‌که مساجد در شب قدر در باب مدیریت و نظارت بر شیوه‌نامه‌ی بهداشتی مقابله با کرونا خوش درخشیدند، گفت: «مساجد زیادی در سطح استان برای برگزاری نماز عید فطر اعلام آمادگی کردند و مقرر شد در مساجد منتخب این نماز برگزار شود».

حقانی با بیان این‌که تا کنون در شهر کرمان حدود ۴۰ مسجد برای برگزاری نماز عید فطر در نظر گرفته شده است، افزود: «در دیگر شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت آن‌ها در تعدادی مسجد بر اساس شیوه‌نامه‌ی بهداشتی مقابله با ویروس کرونا نماز عید فطر اقامه می‌شود».

وی با بیان این‌که تلاش شده تا در هر محله یک مسجد برای برگزاری نماز عید فطر در نظر گرفته شود، ادامه داد: «فردا راس ساعت هفت صبح، نماز عید فطر در مساجد کرمان برگزار می‌شود».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با تاکید بر این‌که مردم ما اهل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند گفت: «توصیه می‌شود که نمازگزاران سجاده، مهر نماز و ماسک به همراه داشته باشند، ترجیحا در خانه وضو بگیرند و در محل‌ها برگزاری نماز با فاصله نشسته تا احتمال شیوع ویروس کرونا را به حداقل برسانند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز