انتقام نافرجام خواستگار قدیمی در فضای مجازی/عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام دستگیر شد

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۰۹:۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۷۳۴۳
انتقام نافرجام خواستگار قدیمی در فضای مجازی/عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: خواستگاری که بعد از شنیدن جواب رد از دختر مورد علاقه‌اش به فکر انتقام از او در فضای مجازی افتاده بود توسط پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگارنژاد از شناسایی فردی که با ایجاد صفحه‌ی جعلی در اینستاگرام اقدام به انتشار عکس‌های یکی اعضای فامیل خود کرده بود، خبر داد و گفت: «خانمی با در دست داشتن مرجوعه‌ی قضایی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی صفحه‌ای با نام وی ایجاد و با سوء‌استفاده از عکس‌های خصوصی و شخصی، اقدام به انتشار آن‌ها کرده و سعی در بر هم زدن زندگی مشترک وی دارد».

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: «کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و به‌کارگیری شگردهای پلیسی، مجرم را که از اقوام شاکی بود شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را احضار کردند».

وی ادامه داد: «متهم در مواجهه با ادله‌ی جرم لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اقرار و دلیل انجام این جرم را جواب رد شاکی در برابر خواستگاری از وی در چند سال قبل بیان کرد».

رئیس پلیس فتا استان کرمان یادآور شد: «کاربران توجه داشته باشند که جعل هویت و عنوان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در فضای مجازی زیاد اتفاق می‌افتد که سازمان‌ها و شخصیت‌ها می‌توانند این موضوع را رصد کرده و با طرح شکایت موضوع را پیگیری کنند».

وی ادامه داد: «متاسفانه برخی کاربران با تصور این‌که استفاده از نام و شهرت افراد دیگر در این فضای سایبر جرم نیست، برای سرگمی با نام دیگران اکانت، گروه و یا صفحه‌ای ایجاد می‌کنند، اما باید توجه داشته باشند، این کار جرم تلقی شده و عواقب قضایی در‌پی خواهد داشت».

یادگارنژاد در پایان به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: «به هیچ عنوان به دوستی‌های فضای مجازی اعتماد نکرده و تحت تاثیر وعده و وعید‌ها و جملات اغوا‌کننده قرار نگیرند و اطلاعات شخصی خود از جمله شماره همراه، عکس‌های شخصی و خصوصی خود را به اشتراک نگذارند و در صورت مشاهده‌ی موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزاراشات مردمی آن را ثبت و اعلام کنند».

 

نظر شما