مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

درختان باغ شاهزاده ماهان شناسنامه‌دار می‌شوند

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۸:۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۸۳۴۷
درختان باغ شاهزاده ماهان شناسنامه‌دار می‌شوند
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: «طرح شناسنامه‌دار کردن درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان با هدف حفظ و تهیه‌ی بانک اطلاعاتی این درختان آغاز شده است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به این‌که طرح شناسنامه‌دار کردن درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان با هدف بررسی وضعیت فعلی درختان، ساماندهی و حفاظت این درختان در حال انجام است، افزود: «در شناسنامه‌ی هر یک از درختان باغ شاهزاده ماهان، اطلاعاتی همچون سن تقریبی و ضخامت درختان، گونه، مختصات و نشانی محل و همچنین نحوه‌ی آبیاری آن‌ها ثبت می‌شود».

وی با تاکید بر اهمیت و ارزش درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان اظهار کرد: «موضوع حفظ و نگهداری درختان موجود در باغ شاهزاده ماهان با جدیت دنبال می‌شود و از بازدیدکنندگان و گردشگران این باغ تاریخی درخواست می‌شود نسبت به حفظ و حراست این درختان توجه بیشتری داشته باشند».

فعالی با بیان این‌که درختان سرو و چنار و همچنین کاج باغ شاهزاده ماهان دارای قدمت بالایی هستند، گفت: «در حال حاضر بیش از ۳۲۰ درخت تاریخی در این باغ وجود دارد».

وی خاطرنشان کرد: «ساماندهی فضای سبز و پوشش گیاهی این باغ تاریخی از اولویت‌های اصلی پایگاه ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز