مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان:

جشنواره موسیقی نواحی در خردادماه برگزار نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۵:۴۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۸۷۱۰
جشنواره موسیقی نواحی در خردادماه برگزار نمی‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: «جشنواره موسیقی نواحی قرار بود طبق برنامه در خرداد ماه امسال در استان برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری نیست و باید منتظر بمانیم با فراهم شدن شرایط در آینده برای برگزاری این جشنواره تصمیم‌گیری شود».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا علیزاده بیان کرد: «مراکز آموزشی فرهنگی و هنری استان که در سه ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند».

وی افزود: «آموزشگاه‌های هنری باید با رعایت فاصله‌گذاری و اقدامات مراقبتی و بهداشتی فعالیت‌های آموزشی خود را انجام دهند».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: «برنامه‌ها و فعالیت‌های جمعی و تجمعات فرهنگی همچنان تعطیل است و در این رابطه ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیرنده است».

وی ادامه داد: «موزه‌ها و اماکن فرهنگی و گردشگری استان از روز سه‌شنبه و بعد از اتمام تعطیلات عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بازدیدکنندگان بازگشایی شده‌اند».

علیزاده با بیان این‌که ویروس کرونا حدود ۱۵۰ میلیارد ریال به حوزه‌ی فرهنگ و هنر استان کرمان آسیب زده است، بیان کرد: «بخش فرهنگی جامعه از آسیب‌پذیرترین بخش‌های جامعه است و در جریان بحران کرونا دچار صدمه‌ی زیادی شد».

وی افزود: «در راستای جبران خسارت اصناف فرهنگی، اجاره بهای مستاجران ساختمان‌های دولتی به مدت سه ماه بخشیده شده است و تسهیلات و معافیت‌های بیمه و مالیاتی نیز برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است».

وی گفت: «ستاد ویژه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از اصناف فرهنگی تشکیل شده است که برنامه‌هایی مانند کمک بلاعوض به سینماداران، ارائه‌ی تسهیلات از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارشاد در دست ارزیابی و اقدام است».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: «جشنواره موسیقی نواحی قرار بود طبق برنامه در خرداد ماه امسال در استان برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری نیست و باید منتظر بمانیم با فراهم شدن شرایط در آینده برای برگزاری این جشنواره تصمیم‌گیری شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز