مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد:

نقش هم افزایی و ساختار دهی مناسب در پیشرفت ورزش کرمان/ مواضع شجاعانه و کارشناسی شده دکتر قرایی در اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ستودنی است

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۸:۳۶:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۹۳۸۶
نقش هم افزایی و ساختار دهی مناسب در پیشرفت ورزش کرمان/ مواضع شجاعانه و کارشناسی شده دکتر قرایی در اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ستودنی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در حوزه ورزش و جوانان، نیازمند یک هم افزایی، ساختار دهی و شکل دهی به ساختاری هستیم که بتواند به پیشرفت ورزش کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میثم پاریزی، در دیدار جمعی از مدیران و نمایندگان باشگاه‌های خصوصی با که با حضور رئیس و دبیر هیئت فوتبال استان در محل این اداره کل برگزار شد، با ستایش از مواضع شجاعانه دکتر قرایی در بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ایشان فردی است زمانی که حرف درست و کارشناسی شده بیان می‌کند، پای حرفش می‌ایستد و روی مواضع صحیح خود پافشاری می‌کند.

پاریزی ضمن تقدیر از دکتر قرایی، ریاست هیئت فوتبال استان کرمان گفت: فوتبال استان با حضور دکتر قرایی، روندروبه رشدی گرفته است. ایشان را فردی دلسوز، خلاق وپرتلاش می‌دانم که برای ارتقاء سطح فوتبال استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی ایشان، این جلسه را ترتیب دادیم تا بتوانیم به افراد مشغول در این بخش از ورزش خدمتی کنیم.

پاریزی همچنین از نگاه مثبت سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به ورزش، قدردانی و عنوان کرد: در دیداری که با وی داشتیم، درخواست دادند، می خواهند جلسه ای با هیئت‌های ورزشی استان داشته باشند و این ظرفیت بسیار خوبیست.

او افزود: سردار معروفی در این جلسه اعلام آمادگی کردند، تمام اماکنی این مجموعه به ویژه فوتسال به صورت عمومی در اختیار همه قرار گیرد.

پاریزی با تأکید بر اینکه قطعاً ما برای پیشبرد اهداف و کارهایمان در رفع دغدعه های ورزش، نیاز به هم افزایی بین دستگاه ها داریم، تصریح کرد: تمام این موراد ساختار می خواهد.

او با اعلام اینکه متأسفانه ورزش در کشور ما جایگاه خودش را ندارد، بیان داشت: امروز مربیگری نتوانسته به عنوان یک شغل تعریف شود و برای این کار باید بین وزارت ورزش و وزارت کار مراوداتی انجام شود تا بتواند این حاشیه ی امنیت برای کسانی که شغلشان مربیگریست و عمدتاً تحصیلات آکادمیک هم دارند، چارچوبی تعریف شود که این دغدغه مرتفع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مدیران عامل باشگاه ها با توجه به اینکه نمی توانند این حمایت را از شهرستان های ذینفع آن صنعت داشته باشند،گفت: بیشترین دلیلش این است، در حوزه مدیریت در باشگاه های کرمان متاسفانه ثبات نیست و این بیشترین آسیب است.

پاریزی افزود: بسیاری از مطالبات را نباید از باشگاه مس داشته باشیم، بلکه باید از خود آن صنعت داشته باشیم و در هیئت مدیره صنایع مس مطرح کنیم.

او با اعلام اینکه صنایع در راستای مسئولیت اجتماعیشان کمک می کنند، تصریح کرد: اما باید این بودجه هدفمند شود و ما به عنوان متولیان ورزش استان می توانیم پیشنهادات تأثیرگذار خود را بدهیم که قابلیت اجرا داشته باشد.

پاریزی با اشاره به اینکه گاهی بین هیئت های فوتبال و باشگاه ها اختلاف نظرهایی وجود دارد، بیان داشت: هیئت های فوتبال باید به جمعیت کمّی خیلی زیادی خدمات دهند و باشگاه صنعتی یک محدوده کوچکی اما معتقدند اینها ویترین ورزش هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: دغدغه ها باید مرتفع شود و برای این کار باید ساختار شکل گیرد که به تنهایی نمی شود.

پاریزی افزود: این دغدغه ها باید از حوزه بالاترین مرجع تصمیم گیری در استان که شورای ورزش استان به ریاست استاندارست به مدیران صنایع ارجاع شود و در حوزه هیئت مدیره خود شرکت ها، این تصمیمات پیگیری شود تا استمرار داشته باشد.

او به بحث واگذاری ماده 27، اشاره و تصریح کرد: بزرگترین مشکل ورزش در حوزه زیرساختارش این است که توجیه اقتصادی ندارد.

پاریزی با اعلام اینکه صد درصد واگذاری ها به بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت اجتماعیشان شکل گرفته است، بیان داشت: به دنبال این هستیم، بتوانیم حمایت شرکت ها و بنگاه هایی که سالیانه مجبور به پرداخت مالیات هستند را جذب کنیم و برای این کار بوروکراسی اداری را کم کنیم تا آنها رغبت بیشتری پیدا کنند.

او گفت: می توان اسپانسرهایی را نیز جذب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: در حوزه ورزش و جوانان، نیازمند یک هم افزایی، ساختار دهی و شکل دهی به ساختاری هستیم که بتواند کمک کند و این فعالیت و حمایت ها باید مستمر شود.

پاریزی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در حوزه ورزش شده و پیگیری هایی هم در دست انجام است، تصریح کرد: جلسات متعددی با شهردار کرمان داشته ایم، امروز می بینیم خیلی از شهرداری های کشور در لیگ های برتر کشور دارند فعالیت می کنند.

او بیان داشت: علی رغم اینکه نگاه ما به هیئت های ورزشی نگاه کلی و عام است، اما فوتبال جمعیت، مقبولیت و جذابیت خاص خود را دارد، یعنی در حقیقت فوتبال در یک کفه ترازو قرار می گیرد، و این مسئله برای ما قابل درک است.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: با آمدن آقای سعیدیان در رأس سازمان ورزش شهرداری کرمان، به ورزش محلات نگاه ویژه ای صورت گیرد.

او تأکید کرد: باید به فوتبال محلات به عنوان توسعه ورزش همگانی نگاه کرد، چرا که به غیر از این هم نیست و قطعاً این مسئله بخشی از دغدغه های امروز را کم می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خطاب به مجموعه باشگاه داران افزود: امیدواریم این هم افزایی که بین دستگاه ها و مجموعه اداره کل ورزش( که محوریت کار را عهده دار است)، هئیت ها و باشگاه ها (که ساختار و بازوان اجرایی ما هستند) و مجموعه شهرداری، سپاه و بنگاه های اقتصادی بتوانند در کنار هم به ساختار و نظمی که قرار است شکل بگیرد، کمک کند و بدین ترتیب این دغذعه ابتدایی را از مجموعه شما بر داریم.

پاریزی افزود: قطعاً همه باشگاه ها به شماها به عنوان پشتوانه شان نیاز دارند، یعنی شما بازیکن را بسازید و به آنها تحویل دهید، آنها به دلیل تمرکزی که روی برگزاری مسابقات و تیم داری دارند، نمی توانند کارهای استعدادیابی و استعدادسنجی را انجام دهند.

او به واگذاری اماکن اشاره و تصریح کرد: علی رغم اینکه باید پاسخ دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استان را بدهیم اما اولویت نخستمان واگذاری اماکن ورزشی به هیئت های ورزشیت.

پاریزی بیان داشت: تلاش می کنیم، در حوزه بنگاه های اقتصادی بتوانیم برخی بودجه ها را به سمت هیئت های ورزشی بفرستیم و این نوید بخش آینده ای روشن برای ورزش است.

او در بخش دیگری از سخنانش به بیان آسیب های شیوع کرونا در حوزه ورزش پرداخت و گفت: همه ی باشگاه ها در این حوزه آسیب دیده اند و در حقیقت، در این مقطع بیشتر ضرر را ورزش کرد و کمترین توجه به ورزش شد.

پاریزی افزود: تمام تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم به این حوزه کمک کنیم.

او با اعلام اینکه ورزش در جامعه نمود دارد، تصریح کرد: ستاد ملی و استانی در حوزه ورزش تصمیماتی را می گیرد، اما این در حالیست که نمی توان در کشور نسخه واحدی را پیچید چرا که شرایط شهرستان ها با هم فرق می کند.

پاریزی بیان داشت: سعی می کنیم با یک حساسیت ویژه ای کار را پیش ببریم تا ورزش را به افزایش شیوع کرونا متهم نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز