کسب موفقیت چهار دانش آموز کرمانی در چالش طراحی اردوگاه کمپ ماه

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۹:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۰۴۰۵
مدیرآموزشگاه کاوشگران هوا فضا اظهار داشت: تیم Explorers دانش‌آموزان آموزشگاه کاوشگران هوا فضا با چهار دانش‌آموزِ کرمانی متشکل از؛ آرش زنگی آبادی ( سرگروه )، ارشیا رضایی ، پرهام سیستانی‌نیا، علی دهقانی ( اعضای تیم ) موفق شدند در چالش طراحی اردوگاه ( کمپ ) ماه سال 2020 ، مقام سوم را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ایمان پشتوان در این خصوص افزود: چالش طراحی اردوگاه ( کمپ ) در ماه (Moon Camp Challenge ) ، یک رقابت سالانه و یک پروژه آموزشی و الهام بخش است که توسط ESA(آژانس فضایی اروپا) و بنیاد ایرباس و با همکاری شرکت Autodesk اجرا می شود. این فعالیت شامل کلاس های مقدماتی بوده که برپایه یادگیری به صورت طراحی و تجربیات علمی متمرکز است و دانش آموزان سراسر دنیا می توانند تجربیات علمی مرتبط با ماه را یاد بگیرند و دانش به دست آمده خود را به روشی بین رشته‌ای به کار گیرند تا بتوانند اردوگاه (کمپ) ماه مد نظر خود را با استفاده از یک ابزار مدل سازی سه بعدی طراحی کنند.

پشتوان ادامه داد: با توجه به اینکه دانش آموزان آموزشگاه کاوشگران هوا فضا دوره های مقدماتی و پایه ای هوا فضا را در تابستان سال 1398 با موفقیت گذراندند، دانش آموزان با توجه به رده سنی در دو تیم Explorers و Pioneers دسته بندی شدند و برای هر تیم نیز یک سرگروه تعیین شد.

وی اضافه کرد: در راستای اهداف آموزشی آموزشگاه و به منظور آمادگی دانش آموزان برای این مسابقات ، یک دوره آموزشی زیر نظر دو نفر از مربیان آموزشگاه از ابتدای اسفند ماه سال 1398 شروع شد که بعد از برگزاری چند جلسه حضوری و برخورد با بحران کرونا ، به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان ، تصمیم گرفته شد که کلاس ها بصورت مجازی برگزار شود و با توجه به تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان ، نهایت استفاده از این ایام صورت پذیرد و با برگزاری حدود ۳۸ ساعت کلاس مجازی و پشتیبانی فنی و علمی مربیان ، طرح پیشنهادی جهت مسابقات در 18 خرداد ماه برای دبیرخانه مسابقات ارسال شد.

پشتوان خاطرنشان کرد: در نهایت و پس از داوری طرح های دریافتی توسط کارشناسان سازمان فضایی اروپا ، بنیاد ایر باس و شرکت Autodesk ، طرح پیشنهادی تیم Explorers در رقابت با تیم هایی از کشورهای آمریکا ، آلمان ، انگلستان ، فرانسه ، هلند ، پرتقال ، اسلواکی ، چین ، جمهوری چک و لتونی موفق به دریافت رتبه سوم این مسابقات شد .

وی افزود: دانش آموزان ضمن دریافت یک دستگاه پرینتر سه بعدی و گواهینامه معتبر از آژانس فضایی اروپا و بنیاد ایرباس، امکان حضور در وبینار با دو نفر از فضانوردان آژانس فضایی اروپا (Samantha Cristoforetti and Luca Parmitano ) را خواهند داشت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز