پیام استاندار کرمان به مناسبت هفته محیط زیست

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۸:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۱۲۴۷
پیام استاندار کرمان به مناسبت هفته محیط زیست
استاندار کرمان در پیامی با گرامیداشت روز جهانی محیط زیست و هفته محیط زیست، حفظ محیط زیست را وظیفه همگانی دانست و بر حفظ اصول توسعه پایدار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ متن پیام محمد جواد فدائی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اصل پنجاهم قانون اساسی اشعار می دارد: 'در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می گردد. از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است' بی شک اهمیت محیط زیست در حدی است که دین مبین اسلام طبیعت و حفظ محیط زیست را امانتی از جانب خداوند در دست انسان می داند. اصل پنجاهم قانون اساسی کشور، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید همگی در راستای حفاظت، صیانت و آرزوی داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و تخریب می باشد که این امر عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره برداری از مواهب زیبای زمین را می طلبد و این مهم وظیفه همگانی مردم و مسئولین است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان، تقدیر از محیط بانان جانباز، تشکر از زحمات کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست و قدردانی از تشکل های مردم نهاد و همیاران که رابط بخش دولتی و مردم می باشند، یادآوری می نمایم که مسئولیت سنگین و خطیر حفظ محیط زیست تنها وظیفه محیط زیست نمی باشد بلکه برعهده خانواده بزرگ ایران زمین است.

فرا رسیدن ۱۶ خرداد ماه، روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته محیط زیست را که با شعار 'جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار' نامگذاری شده است را به تمامی فعالان در این حوزه تبریک عرض نموده و آرزوی استانی سرسبز و عاری از هر گونه آلودگی را دارم. محمد جواد فدائی استاندار کرمان

 

نظر شما