سرپرست پلیس امنیت عمومی استان:

عرضه قلیان همچنان در واحدهای صنفی کرمان ممنوع است

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۱:۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۱۳۸۳
عرضه قلیان همچنان در واحدهای صنفی کرمان ممنوع است
سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان از ادامه‌ی ممنوعیت عرضه‌ی قلیان در واحدهای صنفی خبر داد و گفت: «تاکنون ۳۹ واحد صنفی متخلف در این راستا پلمب شده‌اند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ محمود پارسا بیان کرد: «بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا استان و با توجه به قرار گرفتن استان کرمان در وضعیت زرد، بسیاری از صنوف فعالیت خود را به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت آغاز کرده‌اند».

وی افزود: «به برخی از صنوف مانند اماکن و فضاها مانند تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما، و تئاتر، استخرها، اماکن سرپوشیده‌ی ورزش‌های گروهی مانند والیبال، بسکتبال، فوتبال و… و اماکن ورزشی تن به تن نظیر کشتی، کاراته ، تکواندو و… به دلیل ریسک خطرپذیری بالا همچنان اجازه‌ی فعالیت داده نشده است».

پارسا ادامه داد: «برابر مصوبات به سالن‌های ورزش انفرادی و باشگاه‌های بدنسازی اجازه‌ی فعالیت داده شده، اما به متصدیان آن‌ها آموزش‌های لازم توسط اتحادیه‌های مربوطه ارائه شده و آنان ملزم به رعایت نکات بهداشتی و انتقال آن به مراجعه‌کنندگان خود هستند».

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به شیوع بیماری کرونا و هشدارهای مسئولان بهداشت مبنی بر این‌که استفاده از قلیان مشترک یکی از عوامل انتشار این بیماری است، ماموران پلیس امنیت عمومی با همکاری ماموران اداره بهداشت، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه از ابتدای شیوع بیماری کرونا، قلیان‌سراها و تالارهای سطح شهر کرمان را بازدید کردند».

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اضافه کرد: «عرضه‌ی قلیان همچنان در قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها ممنوع است و تاکنون ۳۹ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها پلمپ و برای آنان پرونده‌ی قضایی تشکیل شده است».

وی گفت: «این ممنوعیت‌ها تا زمان اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد و پلیس بر نحوه‌ی اجرای دقیق آن نظارت دارد».

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز