استاندار کرمان در دیدار مدیر کل ثبت اسناد و املاک تصریح کرد:

اثرگذاری طرح‌های ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۶:۲۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۲۱۹
اثرگذاری طرح‌های ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی
استاندار کرمان گفت: اسناد کاداستری (تک برگ) بعضا به عنوان وثیقه و پشتوانه دریافت تسهیلات لازم هستند، لذا تاکید بر این است که ادارات و شهروندان نسبت به دریافت اسناد مالکیتی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی امروز 18 خرداد ماه در دیدارِ مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان که در محل دفتر استاندار کرمان برگزار گردید، بیان کرد: اقدامات لازم برای تجهیزات مورد نیاز ثبت اسناد را پیگیری می‌کنیم.

وی به اهمیت کار در این مجموعه اشاره داشت و عنوان کرد: اسناد ثبتی تک برگ بعضا به عنوان وثیقه و پشتوانه دریافت تسهیلات لازم هستند، لذا تاکید بر این است که ادارات و شهروندان نسبت به پیگیری تعویض اسناد و تثبیت مالکیت خود اقدام کنند.

استاندار کرمان ادامه داد: بسیاری از مشکلات حقوقی و دعاوی در حوزه مالکیت و معاملات با طرح‌های ادارات ثبت اسناد و املاک کاهش می‌یابد که تاثیرات متعددی در حوزه اقتصاد دارند.

علی محمودی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان هم از اهمیت اجرای طرح کاداستر و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگ گفت و بیان کرد: در این اسناد تعیین حدود جغرافیایی املاک با دقت بسیار بالایی صورت می‌گیرد.

وی جلوگیری از تعرض و تصرف اراضی دولتی و مقابله با زمین‌خواری را از مزایای اسناد تک‌برگ و اجرای طرح کاداستر عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد تا همه ادارات نسبت به دریافت اسناد مالکیتی کاداستر اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: سال گذشته 100 هزار برگ سند کاداستر در استان کرمان صادر شده اس

 

نظر شما