تکذیب شایعه محدودیت‌های جدید در استان کرمان با دستور استاندار از فردا

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۷:۰۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۲۲۴۰
تکذیب شایعه محدودیت‌های جدید در استان کرمان با دستور استاندار از فردا
روابط عمومی استانداری کرمان شایعه منتشر شده با عنوان، محدودیت‌های جدید در استان کرمان با دستور استاندار از فردا را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در اطلاعیه روابط عمومی استانداری کرمان آمده است: شنبه ۱۷ خردادماه شایعه ای با عنوان "محدودیت‌های جدید در استان با دستور استاندار از فردا و تعطیلی بازارهای بزرگ، بوستان ها و مکان های تجمعی و استفاده از ماسک در تمامی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی کرمان" در فضاهای مجازی منتشر شد که باعث سردرگمی مردم شد که از سوی روابط عمومی استانداری کرمان تکذیب می شود.

با پیگیری‌های روابط عمومی استانداری کرمان و پلیس فتا این خبر از روی سایت منتشرکننده برداشته شد اما امکان پیگیری از سمت روابط عمومی  استانداری بابت این خبر کذب وجود دارد.

با توجه به شیوع کرونا در استان کرمان،  انتظار می رود در شرایط کنونی افراد از انتشار شایعات و خبرهای جعلی جدا خودداری کنند ضمن آنکه مردم اخبار صحیح را صرفا از رسانه‌های رسمی و دارای مجوز دنبال کنند.

اخبار کذب باعث برهم خوردن امنیت روانی جامعه می‌شود و باید با افرادی که مبادرت به انتشار شایعات و در راستای آن فریب مخاطبان خود می کنند، برخورد جدی قضایی شود.

مردم باید آگاهانه اخبار را فقط از مبادی رسمی که خبرگزاری‌ها و رسانه ملی هستند، دنبال کنند ضمن آنکه انتظار می رود دستگاه‌های مربوطه فضای مجازی را به صورت مرتب رصد کنند.

 رسانه‌ها در بحران‌ها بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی هستند زیرا با پایبندی به اخلاق حرفه‌ای، اخبار واقع را منتشر و مردم را آگاه می‌کنند.

اخبار کذب بزرگترین ضربه را به اعتماد عمومی می‌زند و مردم را نیز در تصمیم‌گیری دچار مشکل خواهد کرد.

 

 

نظر شما