مرمت خانه عهد قاجار در کرمان

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۰:۵۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۷۴۹۲
مرمت خانه عهد قاجار در کرمان
معاون میراث فرهنگی استان کرمان از آغاز مرمت خانه سروشیان کرمان، بنای تاریخی متعلق به دوره قاجاریه که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجتبی شفیعی، با اشاره به اینکه خانه سروشیان کرمان در مالکیت بخش غیردولتی است، افزود: مرمت این بنای تاریخی با تامین اعتبار از محل طرح‌های مشارکت در مرمت بخش غیردولتی آغاز شده است.

شفیعی با بیان اینکه در این فاز، عملیات استحکام بخشی، پی بندی و مرمت اندود داخلی بنا انجام می‌شود، بیان کرد: این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجاریه و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه تزیینات عمده این بنای تاریخی آجرکاری و کاشی کاری است، افزود: کاشی کاری این بنا تنها در قسمت بالای ستون‌ها دیده می‌شود که در برخی قسمت‌ها نیز فرسوده شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه نمای سایر بخش‌ها، آجرکاری ساده و زیبا است، افزود: مقرنس کاری‌های موجود در راهرو‌های هشتی شکل، گچ بری‌های طاقچه ها، طاق نما‌ها و سقف راهرو و اتاق ها، درب و پنجره‌های چوبی که رو به حیاط باز می‌شود و آجرکاری‌های موجود در نما‌های حیاط مرکزی از نمونه تزیینات این خانه تاریخی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز