استاندار کرمان در جلسه مشترک شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد:

اصلاح نقاط حادثه خیز در شهرها و روستاها

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۷:۳۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۱۸۹۴۰
اصلاح نقاط حادثه خیز در شهرها و روستاها
استاندار کرمان در نخستین جلسه مشترک شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی و حمل و نقل جاده ای بر اصلاح نقاط حادثه خیز در شهرها و روستاها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در جلسه شورای ترافیک استان کرمان گفت: فاصله بین خطوط طولی خیابان ‌ها استاندارد نیست و این باعث عدم حرکت خودروها در بین خطوط است که با بررسی این مشکل باید حتی‌الامکان حل شود. وی با اشاره به نقش دوربین‌های پایش تصویری در پیشگیری از بروز تصادفات دستور داد: تا پایان مهرماه مسیر رفسنجان – سرچشمه به دوربین پایش تصویری مجهز شود.

استاندار کرمان گفت: در حالی

که حجم ترافیک در شهرستان جیرفت بالا است اما در سال گذشته تعداد تلفات درون شهری و برون شهری کاهش داشته و رتبه اول در سطح استان را اخذ کرده است.

وی کاهش تصادفات را از اهداف اصلی استان برشمرد و افزود: در سال جاری حذف نقاط حادثه خیز در همه نقاط استان در اولویت کارهای مدیران و دستگاه‌های مربوط باشد و دفتر فنی استانداری بر این کار نظارت کند تا پایان سال 99 در درون هیچ شهر و روستای بزرگی نقطه حادثه خیزی نداشته باشیم. همچنین برای شناسایی نقاط حادثه خیز برون شهری برنامه‌ریزی شود تا در راستای رفع آنها گام برداریم.

فدائی با بیان این مطلب که برای تحلیل‌های ترافیکی باید حوادث خسارتی نیز لحاظ شود، بیان کرد: باید مشخص شود چند درصد از جاده‌ها و شهرها تحت پوشش پایش تصویری قرار دارند و چقدر با شاخص های استاندارد فاصله داریم.

وی با اشاره به ارتفاع زیاد پل‌های عابر پیاده، خطاب به شهرداری گفت: پل‌های عابر پیاده در شهر کرمان به پله برقی مجهز شوند.

همچنین در این جلسه دکتر موسوی معاون عمرانی استاندار و سردار ناظری فرمانده انتظامی استان بر تحلیل دقیق آماری تصادفات و ارائه پیشنهادات راهبردی تاکید کردند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز