احداث زائر سرا در گلزار شهدای کرمان

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۲۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۹۱۸۱
احداث زائر سرا در گلزار شهدای کرمان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از احداث زائرسرا در گلزار شهدای کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی، با اعلام خبر احداث زائر سرا در گلزار شهدای کرمان به‌ منظور رفاه حال زائران مزار سردار سپهبد شهید سلیمانی گفت: مقرر شد که شرکت ایرانگردی جهانگردی دو مجتمع خدماتی بین راهی در مجموعه جنگل قائم ایجاد کند همچنین یک زائر سرا نیز در گلزاری شهدای کرمان احداث خواهد شد گفتنی است که این شرکت همه هزینه‌ها و هزینه احداث یک طبقه زائرسرا را متقبل شده است.

وی با بیان این مطلب که هر زمان که فضا در اختیار این شرکت قرار داده شود عملیات اجرایی این زائرسرا و مجتمع خدماتی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: برای احداث این مجموعه‌ها به ۱۵۰۰ مترمربع زمین نیاز است که در حال پیگیری هستیم که شهرداری این فضا را هر چه سریعتر در اختیار این شرکت قرار دهد تا عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید برآنکه هر زمان که زمین در اختیار این شرکت قرار داده شود، از روز بعد عملیات اجرایی آن کلید خواهد خورد تصریح کرد: مکاتبات لازم در این زمینه صورت گرفته و وزیر میراث فرهنگی نیز موافقت خود را اعلام کرده است بنابراین هماهنگی‌ها در سطح ملی صورت گرفته و فقط هماهنگی‌های استانی مانده است که تاکنون با امام جمعه کرمان در این زمینه مذاکره شده است.

وی با بیان تاکید بر اینکه این زائر سرا کاملا خدماتی بوده و جنبه انتفاعی ندارد افزود: زائر سرا در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع احداث خواهد شد که شامل ۱۰ اتاق بوده و ظرفیت پذیرایی ۲۰۰ نفر شب مسافر را دارد.

فعالی با تاکید بر اینکه این مجتمع به صورت عام‌المنفعه بوده و نرخ اقامت در این زائر سرا اندک است بیان کرد: مجتمع خدمات بهداشتی نیز در زمینی به‌ مساحت ۵۰۰ مترمربع احداث می‌شود که شامل ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی، یک باب نمازخانه، حمام و یک باب فروشگاه خواهد بود.

 

 

نظر شما