پلمب یک سفره خانه و تذکر به دو واحد صنفی

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۳:۴۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۰۸۹۳
پلمب یک سفره خانه و تذکر به دو واحد صنفی
دادستان کرمان با اشاره به تداوم بازدیدهای تیم های امنیت غذایی این دادسرا گفت: در بازدید روز جاری تیم های مذکور یک واحد سفره خانه به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شد و دو واحد تذکر دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادخدا سالاری در تشریح این خبر افزود: دراین بازدید سه ساعته تعدادی از واحد صنفی تذکر دریافت کردند و مقرر شد ظرف 48 ساعت نسبت به رفع نقص های موجود اقدام کنند و در غیر اینصورت دستورات لازم برای پلمپ این واحدها صادر می شود.

وی تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق واحدهای صنفی کرمان مفاد پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

دادستان کرمان با اشاره به رصد مستمر وضعیت رعایت مفاد پروتکل های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کووید 19، خاطرنشان کرد:  به دلیل دغدغه مردم در رابطه با شیوع بیماری کووید 19 و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بررسی های ابعاد رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا به صورت مستمرو سرزده و در قالب بازدیدهای محسوس و غیرمحسوس انجام می شود.

سالاری ادامه داد: در بازدید بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا، بازدیدهای متعددی از واحدهای عرضه مواد غذایی، رستوران ها، سفره خانه ها و بستنی فروشی ها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مفاد رعایت بهداشت به حاکمیت و الزام های تعیین شده از سوی حاکمیت بستگی دارد،خاطرنشان کرد: حاکمیت به منظور پیشگیری از انتشار ویروس و فراگیر شدن بیماری ها الزامات بهداشتی را در شرایط مختلف تعیین می کنند و تمامی اقشار جامعه باید نسبت به رعایت این مفاد توجه لازم را داشته باشند.

مدعی العموم اظهارداشت: در بازدید بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا با حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، تیم های قضائی، نمایندگان تعزیرات حکومتی، نمایندگان نیروی انتظامی و بازرسان شبکه بهداشت، نظارت لازم بر بهداشت مواد غذایی قبل و بعد از طبخ انجام و شرایط نگهداری مواد غذایی و بررسی انطباق آن با استاندارد و رعایت دستورالعمل های بهداشت فردی انجام شد.

سالاری با اشاره به مفاد ماده 688 قانون مجازات اسلامی عنوان کرد: براساس این ماده قانونی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند، به حبس تا یکسال محکوم خواهند شد و مبنای تصمیم گیری در این زمینه ها، تشخیص مراجع مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز