تثبیت شن‌های روان راهی برای مقابله با ریزگرد‌ها در شرق کرمان

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۰۹:۳۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۲۳۴۸۷
تثبیت شن‌های روان راهی برای مقابله با ریزگرد‌ها در شرق کرمان
نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی گفت: تثبیت شن‌های روان مهمترین راه برای مقابله با ریزگرد‌ها در شرق استان کرمان محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، در این خصوص اظهار داشت: در رابطه با وقوع ریزگرد‌ها و قرار گرفتن هوای شهرستان فهرج در وضعیت خطرناک باید عوامل ایجاد ریزگرد‌ها را شناسایی و برطرف کنیم.

او افزود: مهار شن‌های روان در شهرستان فهرج، نیاز به تخصیص اعتبارات دارد تا عملیات مالچ پاشی صورت بگیرد، به گونه‌ای که به درختان جنگلی خسارت وارد نشود.

حجت الاسلام غضنفرآبادی تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل ریزگرد‌ها در شهرستان فهرج، شرایط آب و هوایی است تا جایی که امکان پذیر باشد از طریق امکانات دولت و تصمیمات مجلس شورای اسلامی به بهبود وضع هوای این منطقه و مناطق دیگر اقدام خواهیم کرد.

او بیان داشت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند در این منطقه مفید باشد، تثبیت شن‌های روان است که به زودی پیگیری می شود.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد اشتغالزایی در شهرستان‌های شرقی استان تاکید کرد و گفت: بیشتر توجه ما این است، موضوع اشتغالزایی را در ۴ شهرستان شرقی استان سروسامان دهیم.

حجت الاسلام غضنفرآبادی افزود: در همه بخش‌ها، مشکلات شهرستان‌های شرقی را در زمینه قضایی، امنیتی، اقتصادی، آموزشی و ... پیگیری خواهیم کرد و به سرانجام خوبی خواهد رسید.

او تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان در شرق استان کرمان پای کارند و خودشان را نوکر و دلسوز مردم می‌دانند.

شهرستان فهرج همواره در معرض طوفان‌های شدید و افزایش ریزگرد‌ها قرار دارد و هرچند وقتی، هوای این شهرستان در وضعیت خطرناک قرار می‌گیرد و سالیانه خسارات قابل توجهی به آن وارد می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز