افشین نقوی، رئیس هیئت فوتبال شهرستان بافت:

بعد از ۱۳ سال مجددا لیگ فوتبال شهرستان بافت را راه‌اندازی کردیم/ اولین زمین فوتبال ساحلی شهرستان بافت را افتتاح خواهیم کرد

۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۰۹:۳۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۳۷۹۰
بعد از ۱۳ سال مجددا لیگ فوتبال شهرستان بافت را راه‌اندازی کردیم/ اولین زمین فوتبال ساحلی شهرستان بافت را افتتاح خواهیم کرد
رئیس هیئت فوتبال شهرستان بافت گفت: مهم ترین موضوعی که در فوتبال بافت دنبال کردیم زنده کردن فوتبال بعد از قریب ۱۳ سال با راه‌اندازی لیگ فوتبال ذز این شهرستان بود.

برای ارزیابی وضعیت و شرایط فوتبال، پرطرفدارترین ورزش دنیا در شهرستان بافت، با افشین نقوی رئیس هیئت فوتبال این شهرستان به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌آید. با آویدنیوز همراه باشید:

 

**قبل از هرچیزی خودتان را معرفی کنید و از سوابق خود بگوئید...

افشین نقوی هستم متولد۱۳۵۷. متاهل و دارای دوفرزند. اهل وساکن شهرستان بافت. فوتبال را ازسیزده سالگی شروع کردم و در طول دوران بازیگری درتیم‌های هلال احمر، شهدای امداد، بسیج و منتخب بافت در رده‌های سنی مختلف، هیئت رزمندگان اسلام سیرجان و منتخب آموزشگاه‌های کرمان عضویت داشتم. دارای مدرک داوری درجه ۲  هستم که تا سال گذشته درتمامی رده‌های سنی استان همچنین لیگ‌های داخلی شهرستان‌های سیرجان و بافت به امرقضاوت مشغول بودم واز آذرماه ۹۷افتخارخادمی فوتبالیست‌های شهرستان بافت نصیبم شده است.

 

**مهم‌ترین موضوعی که در فوتبال بافت، دنبال کرده‌اید‌، چه بوده است؟ و اقداماتی که برای آن انجام داده‌اید، چه بوده است؟

مهم ترین موضوعی که در فوتبال بافت دنبال کردیم زنده کردن فوتبال بعد از قریب ۱۳ سال با راه اندازی مسابقات لیگ فوتبال شهرستان بود. ضمن اینکه در سال ۹۷ نماینده شهرستان در مسابقات لیگ دسته اول فوتسال استان کرمان جام شهدای مدافع حرم حضور داشت و امیدوارم امسال هم مسابقات لیگ شهرستان را در رده های سنی مختلف دنبال کنیم.

 

**از اقدامات انجام شده و همچنین برنامه‌های‌تان برای داوران فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در بافت بگوئید.

کلاس نیم فصل داوران فوتسال استان با شرکت حدود ۵۰ نفر زیر نظرهیئت استان درشهرستان بافت برگزار شد. انشالله امشال هم ۲کلاس داوری فوتبال و فوتسال زیرنظرهیئت استان دربافت برگزار می‌کنیم.

 

**هدف گذاری شما در فوتبالِ بافت چیست؟

هدف گذاری ما تشویق بنگاه‌های اقتصادی شهرستان که بحمدالله در سال های اخیر در شهرستان حضور پیدا کردند، برای سرمایه گذاری در فوتبال و فوتسال هست که انشاالله بتوانیم با تاسیس آکادمی‌های استعدادیابی و حمایت مالی این بنگاه‌ها در مسابقات استانی و کشوری حاضر باشیم.

 

**تعامل اداره ورزش و جوانان بافت با مجموعه هیئت چگونه است؟

شاید بتوانم بگویم که خوشبختانه نزدیک ترین رابطه و بهترین تعامل بین اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال شهرستان بافت  در طول دوره مسئولیت بنده وجود داشته است. بازگشایی مجدد چمن طبیعی استادیوم شهید شهابی به عنوان تنها چمن فوتبال شهرستان بعد از ۱۳ سال که موجب افتتاح لیگ فوتبال شهرستان در سال ۹۸ شد و افتتاح چمن مصنوعی روستای خبر و افتتاح برج های نور مجموعه شهید شهابی نشان از توجه ویژه اداره ورزش و جوانان به زیرساخت های ورزش فوتبال دارد که همین جا از جناب پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان و جناب جلالی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تشکر می‌کنم. در بحث مسائل پشتیبانی و مالی هم اداره ورزش و جوانان در این ۲ سال در موارد و مراحل مختلف از هیئت فوتبال حمایت کرده است و هماهنگی بسیار امیدوارکننده ای بین باشگاه‌ها، عوامل هیئت و کلا جامعه فوتبال شهرستان ایجاد شده است.

 

**در مورد فوتبال بانوان در شهرسان بافت توضیح دهید...

باتوجه به شناختی که سالیان گذشته از بانوان فوتسالیست بافتی داشتم و در مقطعی نیز فوتسال بانوان به فراموشی سپرده شده بود، با انتخاب سرکارخانم امامی‌نیا وپیگیری‌ها و تلاش‌های ایشان دوباره فوتسال بانوان راه‌اندازی شد و دراین مدت کوتاه به موفقیت‌های خوبی دست پیداکردند که می‌توان به قهرمانی دختران بافت درمسابقات امیدهای استان و همچنین صعود تیم بانوان بافت به زیرگروه لیگ ۳ فوتسال کشوربرای اولین باراشاره کرد و امسال هم تیم بانوان فجرنوین نماینده شهرستان به دورنهایی مسابقات صعودکرده است.

 

**فوتبال ساحلی بافت در چه شرایطی است؟

دربحث فوتبال ساحلی با انتخاب جناب اقای حامی محمدی به عنوان مسئول کمیته فوتبال ساحلی و با پیگیری‌های ایشان و صحبت‌های که با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان و ریاست محترم دانشگاه پیام نور انجام داده‌اند، به یاری خداوند اولین زمین فوتبال ساحلی شهرستان امسال افتتاح خواهد شد.

 

**از فوتسال بافت، بگویید...

دربحث فوتسال خوشبختانه امسال بعد ازچندین سال نماینده درلیگ برتراستان داریم همچنین درتمامی رده های سنی درلیگ‌های استان دارای سهمیه هستیم.

 

**فوتبال روستایی و زمین خاکی در شهرستان بافت چه وضعیتی دارد؟

خوشبختانه درسال گذشته مسابقات فوتبال روستایی(زمین خاکی) باهمت وهمکاری  بچه های خوب شهربزنجان باشرکت ۹ تیم برگزار شد و امسال نیز با یاری خداوند این مسابقات را باشرکت تیم‌های بیشتری برگزار خواهیم کرد.

 

**اشاره کردید به آغازِ لیگ برتر فوتبال بافت بعد از 13 سال، در خصوص این لیگ توضیح دهید...

لیگ فوتبال شهرستان را سال  ۹۸ بعد از قریب به ۱۳ سال تعطیلی با شرکت۱۵ تیم راه اندازی کردیم و امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی فدراسیون فوتبال و هیئت استان، مسابقات لیگ فوتبال شهرستان را، استارت خواهیم زد.

 

**از برنامه‌های‌تان برای آینده بگویید...

برگزاری لیگ‌های فوتبال و فوتسال دررده‌های سنی مختلف واعزام تیم‌ها به رقابت‌های استانی و برگزاری کلاس‌های اموزشیِ مربیگری و داوری از جمله برنامه‌هایی است، که در دستور کار داریم.

 

**صحبت پایانی...

درپایان باید از زحمات وحمایت‌های جناب آقای دکترقرایی بزرگوار و مجموعه هیئت فوتبال استان، پیشکسوتان عزیز، مردم فهیم و دوست داشتنی بافت و مسئولین محترم شهرستان سپاس ویژه خود را اعلام کنم. همچنین جا دارد از نماینده  محترم جناب اقای صمدالله محمدی، ریاست و پرسنل محترم اداره ورزش وجوانان، شهردار و اعضای محترم شورای شهر، مدیران محترم کارخانه فولاد بافت، فرماندهی محترم نیروی انتطامی، ریاست محترم آموزش وپرورش، هلال احمر، شرکت گاز، شبکه بهداشت و درمان، پرسنل اورژانس ۱۱۵ ، مدیریت محترم تالارکاوه، مدیریت محترم تالار مجلل میلاد (دبیری)، مدیریت محترم مبلمان پدر و ... به واسطه حمایت‌ها و همکاری‌ها تشکر و قدردانی کنم.

 

نظر شما