نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

"مکتب سلیمانی" را هنرمندانه ترویج کنید/جشنواره تئاتر سردار آسمانی رخداد مهم فرهنگی است

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۳:۴۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۴۸۸۰
امام جمعه کرمان گفت: جشنواره تئاتر سردار آسمانی رخداد مهم فرهنگی است که در جریان ترویج مکتب سلیمانی ثمرات و برکاتی خواهد داشت که برگرفته از مکتب اسلام و امام (ره) است و این ممکتب باید هنرمندانه ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در مراسم رونمائی از پوستر و انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان که در ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور وزیر ارشاد و خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت، اظهار داشت: جشنواره تئاتر سردار آسمانی رخداد مهم فرهنگی است که در جریان ترویج مکتب سلیمانی ثمرات و برکاتی خواهد داشت که برگرفته از مکتب اسلام و امام (ره) است و این ممکتب باید هنرمندانه ترویج شود.

او افزود: در مکتب سلیمانی توقع می‌رود جریان هنر کشور بتواند در ابعاد مختلف این فرهنگ و مکتب را هنرمندانه ترویج کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: امیدوارم با زبان هنر از این رخداد بزرگی که در کشور رقم می‌خورد بتوانیم کمال استفاده را کرده و این مکتب را با همه ابعاد خود گسترش داده و تبلیغ کنیم.

او اظهار کرد: بخشی از ابعاد این مکتب عبارت از ۴۰ سال ایستادن در خط ایثار و شهادت، دلسوزی و مهربانی نسبت به مردم، ۴۰ سال ایستادن در راه و خطی است که در آن ادب و معرفت حرف اول را می‌زند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: ۴۰ سال مقاومت در تبعیت از امامین انقلاب، ۴۰ سال به تصویر کشاندن تواضع، سادگی و ۴۰ سال در دفاع از ارزش‌های اسلامی مرز نشناختن، دامنه مقاومت را گسترش دادن، جبهه مقاومت را سر و سامان دادن و در خدمت اسلام و مردم بودن از ابعاد دیگر مکتب سلیمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: این جشنواره در رشته‌های مختلف با هدف ترویج مکتب حاج قاسم که مکتب ولایتمداری، پایداری و بصیرت افزایی است در جامعه جهانی به نمایش گذاشته شود.

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، همچنین از پوستر جشنواره بین المللی فرهنگی ذوالفقار در استان خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس رونمائی شد.

 

نظر شما