مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد:

تجهیزحدود ۶۰ خانه ورزش روستایی در دستور کار قرار دارد/وجود ۱۸۸ خانه ورزش روستایی در استان کرمان

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۷:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۵۱۳۱
تجهیزحدود ۶۰ خانه ورزش روستایی در دستور کار قرار دارد/وجود ۱۸۸ خانه ورزش روستایی در استان کرمان
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از وجود 188 خانه ورزش روستایی در این استان خبر داد و گفت: تجهیزحدود 60 خانه ورزش روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میثم پاریزی، با اشاره به وجود 188خانه ورزش روستایی در این استان اظهار داشت: با احتساب میانگین مبلغ 8 میلیون تومان برای هر خانه اعتباری در حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده است.

او افزود: نخستین خانه ورزشی روستایی استان کرمان در سال 93، با هدف ارتقاء سطح سلامت، نشاط و بهره مندی رایگان روستاییان به ویژه بانوان از امکانات ورزشی در شهرستان نرماشیر راه اندازی شد.

پاریزی تجهیزات خانه ورزش روستایی را شامل میز فوتبالدستی، میز تنیس، میز و صفحه شطرنج، صفحه دارت، تاتامی، توپ(فوتسال، والیبال، فوتبال)، لباس ورزشی، وسایل تخصصی رشته های بومی محلی( هفت سنگ، چوب کشی، دال پلان) و ... بر شمرد و تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزحدود 60 خانه ورزش روستایی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: با توجه به شرایط ویژه کشور در پی شیوع ویروس کرونا، فعالیت های حوزه ورزش روستایی نیز مانند سایر رشته های ورزشی دچار اختلال شده اما با این وجود با کمک فضای مجازی از ابتدای امسال، "جامِ ورزش در خانه ویژه نوروز" و "جام رمضان" را در سطح استان برگزار کرد و به زودی نیز اقدام به برگزاری "طرح تابستانه با ورزش" به صورت مجازی با هدف سلامت و نشاط روستاییان می کند.

پاریزی برگزاری کلاس های تئوری مربیگری درجه 2 و 3 به صورت آنلاین را یکی دیگر از اقدامات ورزش روستایی طی روزهای کرونایی عنوان کرد و گفت: نخستین دوره این کلاس با استقبال کم نظیر ورزشکاران همراه بود.

او افزود: در بحث راه اندازی خانه های ورزش روستایی با توجه به استقبال روستاییان از طرح و از طرفی برگزاری "جام خوشه چین" در سال گذشته که منجر به ایجاد رقابت در بین آنها شد، شاهد افزایش درخواست از سوی دهیاران در سطح استان بودیم که هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی و اداره کل ورزش و جوانان استان هم با استفاده از اعتبارات خود و حمایت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تمام تلاش خود را در این رابطه به کار گرفته است.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش از هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، رئیس گروه ورزش روستایی اداره کل و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به واسطه ی خدماتشان در حوزه ورزش روستایی قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز