در زمان ثبت نام کتب درسی هوشیار باشید

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۷:۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۵۶۸۷
در زمان ثبت نام کتب درسی هوشیار باشید
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری از افراد در زمان ثبت نام کتب درسی از طریق سایت‌های نامعتبر و جعلی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ " امین یادگار نژاد" در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه ثبت نام و دریافت کتب درسی دانش آموزان به صورت اینترنتی صورت می‌پذیرید، برخی افراد سودجو به دنبال سوء استفاده از این موقعیت هستند.

وی افزود: سودجویان با تبلیغات گسترده درفضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی با هدایت افراد به یکسری سایت نامعتبر و جعلی افراد را ترغیب به ثبت نام جهت دریافت کتب درسی می‌کنند.

یادگارنژاد  بیان کرد: پس از ورود افراد جهت پرداخت هزینه کتب درسی به این سایت‌ها، به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده و از این طریق زمینه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها و به تبع آن کلاهبرداری انجام می‌پذیرد.

وی در توصیه به والدین گفت: جهت ثبت ‌نام اینترنتی فرزندان خود به تبلیغات فضای مجازی اعتماد نکرده و حتماً به آدرس وب سایت ارائه شده از سوی آموزش و پرورش مراجعه و به اطلاعیه‌های صادر شده از سوی آن مرجع توجه کنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در ادامه توصیه‌های خود افزود: برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند در زمان ورود به درگاه پرداخت بانکی از اصالت آن درگاه مطمئن و سپس اقدام به پرداخت وجه کنید.

یادگارنژاد در پایان گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه تبلیغ و معرفی در خصوص سایت‌های ثبت نام کتب درسی غیر معتبر را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز