رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

شرکت های معدنی به عنوان معین گردشگری استان معرفی شوند

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۰۷:۴۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۲۷۸۷۵
شرکت های معدنی به عنوان معین گردشگری استان معرفی شوند
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه حوزه گردشگری بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان پذیرفته است، گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی برای توسعه گردشگری، پیشنهاد می شود یکی از شرکت‌های معدنی و یا ترکیبی از شرکت های معدنی استان به عنوان معین گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های این حوزه معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در پنجاه و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی آسیب های وارد شده به گردشگری، صنایع دستی و فرش استان، افزود: منابع معدنی تجدیدناپذیر هستند و در صورت نبودن مواد اولیه، زنجیره تولید تمام می شود که باید در شرایط فعلی از منابع معدنی استفاده کرد و به نقش آنها در توسعه به خوبی پی برد.

وی ادامه داد: گردشگری به لحاظ ظرفیت های فراوان در انتقال فرهنگ‌ها، تجربیات و اشتغال ایجاد شده می‌تواند پیشران اقتصاد استان باشد اما نیاز به باور، برنامه، ساختار قوی، هزینه و تبلیغات دارد که باید به این موارد پرداخته شود.

طبیب زاده، با تاکید بر اینکه باور جدی نسبت به گردشگری استان وجود ندارد، بیان کرد: فعالیت های گردشگری بر اقشار متوسط و ضعیف جامعه تاثیرگذار هستند که از مسئولان درخواست داریم به مسائل پیچیده این حوزه در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... بپردازند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین فعالیت در گردشگری بازاریابی و معرفی جاذبه های این حوزه است، گفت: در تحقیقی با جامعه آماری 100 نفر در تهران مشخص شد که 75 نفر از آنها تاکنون به کرمان نیامدند و حتی قصد آمدن به کرمان را هم ندارند که این مسئله جای تفکر و انجام اقدام لازم را دارد.

نظر شما