دیدار هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات کرمان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۲:۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۸۰۹۲
دیدار هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات کرمان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ در این دیدار که مدیرعامل؛ رئیس هیأت مدیره، خزانه‌دار، بازرسین و سایر اعضای هیئت مدیره خانه حضور داشتند، در خصوص اولویت‌های کاری ، فعالیت‌های پیش رو و تدوین برنامه های خانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سخنانی  با اشاره به اهمیت و جایگاه مطبوعات گفت: جامعه‌ای می‌تواند به اهدافش برسد که مطبوعاتی فعال و پویا و رسانه های  کارآمد و حرفه ای داشته باشد.

محمدرضا علیزاده،افزود: امروز مسائل مختلف و به ویژه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از  بیماری کرونا مردم را از لحاظ روحی تحت فشار قرار  داده است ، در چنین شرابطی جامعه  نیازمند روحیه امید و نشاط است که رسانه ها می توانند با  انجام رسالت خود  این روحیه را به جامعه تزریق نمایند.

وی ادامه داد: نقش مهم و تاثیر گذار دیگر رسانه ها ، مطالبه گری و  بیان مطالبات مردمی و همچنین انتقال فعالیت ها و اقداماتی  است که دستگاه های دولتی و اداری  و نظام به مردم ارائه می دهند  ؛ چنین نقشی ،بی شک اهمیت و دقت و حساسیت خاصی را طلب می کند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حضور و مشارکت اصحاب رسانه در انتخابات اخیر  خانه مطبوعات گفت: یک جمع حرفه ای از شهرستان های مختلف استان در  هیات مدیره خانه مطبوعات حضور دارند ،جمعی که تجربه فعالیت رسانه ای و فعالیت در خانه مطبوعات را دارند ، اکنون زمان ان است که همه اهالی رسانه در جهت تقویت این نهاد صنفی تلاش نمایند .

علیزاده با تاکید بر اولویت های مشترکی که وجود دارد ، گفت: آموزش می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف  و جایگاه مطبوعات را ارتقاء بخشد . از نظر کیفی در برخی رسانه ها مشکلاتی وجود دارد که باید با تعامل و همفکری و با آموزش های برنامه ریزی شده این مشکل را مرتفع کرد. مسائل صنفی نیز که شامل بحث های رفاهی، نیز می شود ؛ مواردی است که مدنظر و دغدغه  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز هست و اداره کل استان  حمایت های لازم را در این خصوص به عمل خواهد آورد.

پیش از سخنان مدیر کل ارشاد استان ؛ محمدلطیف کار ، رئیس هیأت مدیره  خانه مطبوعات استان ، با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش رو گفت: بسیاری از مشکلات مطبوعات ، اقتصادی است .این مشکلات باعث شده که  فعالیت رسانه ها ی  استان تحت تاثیر قرار گیرد .

وی خواستار حمایت لازم از سوی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص شد و  افزود: باید از مطبوعات حرفه ای حمایت کنیم و با برنامه ریزی های لازم  در این زمینه  کمک نماییم.

محمدرضا نژادحیدری  مدیرعامل  خانه مطبوعات نیز در سخنانی گفت: با توجه به مشکلات موجود، نیازمند نگاه های نو به مقوله اطلاع رسانی هستیم ، اگر  مطبوعات نتوانند با  شرایط موجود  خودشان را وفق بدهند و از شیوه های روز آمد  اطلاع رسانی بهره نبرند، از چرخه  اطلاع رسانی عقب می ماند و این به عنوان ضعف رسانه است.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی مطبوعات  پرداخت و اولویت های لازم را برشمرد و افزود:  آموزش های لازم و با کیفیت یکی از اولویت های ضروری و مهم در دوره جدید  فعالیت هیات مدیره خانه مطبوعات  است،  باید آموزش هایی را به جامعه مخاطب عرضه کنیم که مبتنی بر شرایط روز باشد. مسئله دیگر ، مالیات است که  رسانه ها را  با چالش مواجه کرده است ، اولویت بعد به موقع صادر شدن کارت های عضویت اعضای خانه مطبوعات و پالایش اعضا است ، ضمن این که مباحث رفاهی و آموزشی نیز  با جدیت دنبال خواهد شد .

 در پایان  محمدجواد حسین زاده، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره  کل ، گزارش اجمالی  از وضعیت پرداخت های مالی از سوی این اداره کل به خانه مطبوعات در سال گذشته ارائه کرد.

در این نشست آقایان عرفان امیرخسروی، حسن پورشیخعلی، روح‌الله بادپروا، رضا میرحسینی و فرشادپگاه و خانم مطهره کریمی‌رحمت‌آبادی علاوه بر لطیف‌کار و نژادحیدری از اعضای هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات استان کرمان حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز