رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

اخذ مالیات باید بر اساس عملکرد باشد نه ممیز محور

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۹:۴۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۹۰۶۳
اخذ مالیات باید بر اساس عملکرد باشد نه ممیز محور
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد ما در وصول مالیات به دلیل نبودن اطلاعات کافی ممیز محور است که این رویه باید حذف و رویکرد سامانه محور و بر اساس عملکرد باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه بنا به گفته رئیس کل بانک مرکزی ۲۷ میلیارد دلار منابع ارزی به سیستم بانکی کشور برنگشته است، اظهار داشت: باید مشوق های صادراتی در شرایط کنونی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شود و رفتارهای مناسب صورت گیرد اما همواره اجازه نمی دهیم یک دلار از تعهد ارزی تسویه نشود.

وی، افزود: هر کس که ادعا می کند که تسویه ارزی انجام داده، میزان گردش ارزی و یا ریالی یا ثبت سفارش برای واردات و یا نام وارد کننده ای که ارز را به او تحویل داده به بانک مرکزی اعلام کند تا راستی آزمایی و تایید شود اما اگر ارز مربوط به سال 97 در بودجه سال 98 تسویه ارزی نشود، مشمول جرائم مالیاتی خواهد شد.

پورابراهیمی ادامه داد: پیش نویس محورهایی برای حل مشکلات ارزی و نحوه تصمیم گیری در مورد صادرات غیرنفتی آماده شده که در اختیار فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت که نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند تا پس از جمع بندی، این محورها در نشست با مسئولان کشور به نتیجه لازم برسد. پورابراهیمی، تصریح کرد: رویکرد ما در وصول مالیات به دلیل نبودن اطلاعات کافی ممیز محور است که این رویه باید حذف و رویکرد سامانه محور و بر اساس عملکرد باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در ادامه نسبت به رفع ایرادهای شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان تابستان امسال و همچنین اصلاح بندهای قانون مالیات های مستقیم با هدف پایه های مالیاتی جدید در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کرد و گفت: در حال حاضر که نرخ تورم از سود سپرده ها بالاتر است دریافت مالیات از سود سپرده ها امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: سال گذشته بر خلاف قانون میزان درصد مالیات وصولی از استان ها افزایش یافت اما خواسته جدی ما در سال جاری این است که عدد وصول مالیات را بیشتر از قانون بودجه قرار ندهید، متوسط رشد مالیاتی نیز بر مبنای پایه سال 98 در نظر گرفته شود و مازاد درآمدهای مالیاتی به استان ها برگردانده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز