صدور ۱۵۶ مجوز واردات کالا در استان کرمان

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۰:۲۶:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۹۵۹۵
صدور ۱۵۶ مجوز واردات کالا در استان کرمان
مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: اداره‌ کل استاندارد استان کرمان نسبت به بازرسی محموله‌های وارداتی اقدام کرده و در این زمینه تعداد ۱۵۶ مجوز واردات در استان صادر نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ اسماعیل عاقلی در این خصوص اظهار داشت: در سه ماه ابتدای سال جاری نسبت به بازرسی و نمونه برداری ۹۰۶ مورد از محموله‌های صادراتی مشمول مقررات استاندارد در استان انجام شده که پس از بررسی و آزمون‌های تعداد ۹۰۲ گواهینامه صادراتی صادر شد.

او اظهار داشت: گواهینامه‌های صادراتی برای محصولات پسته، مغز پسته، انواع خرما و رطب به وزن ۲۱ هزار و ۵۴ تن به مقصد کشور‌های کانادا روسیه، چین، آلمان، دبی، عراق، افغانستان، هندوستان، ترکیه، ایتالیا، قزاقستان از اداره‌کل استاندارد استان کرمان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان ادامه داد: تعداد چهار مورد نمونه عدم انطباق با استاندارد‌های ملی نیز پس از بررسی و آزمون‌های این اداره‌کل اعلام شد.

او با اشاره به کنترل و نظارت بر محموله‌های وارداتی مشمول مقررات استاندارد، نیز گفت: اداره‌کل استاندارد استان کرمان نسبت به بازرسی، نمونه‌برداری و بررسی اسناد و مدارک محموله‌های وارداتی اقدام کرده و در این زمینه تعداد ۱۵۶ مورد گواهینامه انطباق کالا‌های وارداتی (مجوز واردات) در استان صادر نمود.

عاقلی ادامه داد: عمده محموله‌های وارداتی مورد بررسی شامل قطعات منفصله و قطعات یدکی خودرو، مواد اولیه و تجهیزات حد واسط تولید، ماشین آلات خط تولید واحد‌های تولیدی استان می‌باشد.

او افزود: همچنین تعداد ۱۷ مجوز ترخیص بر اساس اسناد COT از مبداء صورت گرفته که شامل قطعات موتور سیکلت و دستگاه برق و پمپ بنزین است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان بیان داشت: همچنین تعداد ۱۴ مورد مجوز واردات از طریق نتیجه آزمون که مرتبط با کالا‌های کلاف فولادی و ورق فولاد بود نیز صادر شد.

او با اشاره به تعیین ماهیت فرآورده‌های وارداتی گفت: تعداد ۲ مورد کالا‌های وارداتی پس از بررسی و آزمون، تعیین ماهیت شد که این فرآورده‌ها شامل چسب بودند.

عاقلی ادامه داد: در نهایت در مورد تعیین ماهیت کالا‌ها و فرآورده‌های صادراتی هم تعداد یک مورد فرآورده صادراتی تعیین ماهیت شد که این محصولات گرانول پی وی سی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز