استاندار کرمان:

برگزاریِ برخی از مراسم ها در کرمان ممنوع شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۳:۳۲:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۰۹۳۲
برگزاریِ برخی از مراسم ها در کرمان ممنوع شد
استاندار کرمان گفت: برگزاری همایش ها، سمینار‌ها و گردهمایی‌های دولتی و غیر دولتی در کرمان ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری همایش ها، سمینارها و گردهمایی های دولتی و غیر دولتی  تا اطلاع ثانوی در استان کرمان ممنوع است.

او افزود: با توجه به در نظر گرفتن وضعیت قرمز استان کرمان و طبق تصمیم گیری ستاد استانی کرونا، تالار‌های عروسی در کرمان به فعالیت خود همانند قبل با ۵۰ درصد جمعیت و با حضور ناظر مقیم دانشگاه علوم پزشکی ادامه  می دهند؛ مگر اینکه ستاد ملی کرونا، نظر دیگری در این زمینه ارایه کند.

 فدایی افزود: برگزاری مراسم‌ها  در باغ‌ها،  خانه‌ها و سایر اماکن غیر مجاز است.

او بیان کرد: گشت ویژه کووید ۱۹ از هفته گذشته به طور آزمایشی در مرکز و سایر شهرستان‌های استان، کار خود را آغاز کرده اند و این گروه‌های ۲۰ گانه، طبق چک لیست‌های ارایه شده، نظارت معمولی خواهند داشت.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه این گروه‌ها از کارمندان اداراتی نظیر، استانداری، نیرو انتظامی، دادستانی و...  هستند و اجازه ورود به خانه‌ها را ندارند و فقط برای جلوگیری از تجمعات و گرهمایی تشکیل شده اند ، بیان داشت: چنانچه گروهی در این زمینه، کم کاری داشته است، مسئولان مربوطه موظف به پاسخگویی هستند.

او با بیان اینکه افزایش تاب‌آوری جامعه در بیماری و اقتصاد، مورد تاکید رئیس جمهور است، اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند و حدود ۳۵ درصد از مبتلایان نیاز به بستری شدن ندارند و ۱۵ درصد از بیماران نیاز به بستری دارند.

فدائی با بیان اینکه  با توجه به اینکه ۵۰ درصد مبتلایان به کووید ۱۹ بدون علامت هستند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  را  از مسائل مهم در جلوگیری از شیوع کرونا عنوان و بیان کرد:  فرمولی که برای کاهش شیوع بیماری، باید رعایت کنیم این است که همه ما فرض کنیم خودمان و طرف مقابلمان به این بیماری مبتلا است.

او با بیان اینکه در اقتصاد باید از وضعیت موجود حفاظت شود و نیروی کار ما آسیب نبیند،  افزود: کادر درمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند که باید سلامت آن‌ها حفظ شود تا در درمان سایر مردم بتوانیم نتیجه بگیریم.

استاندار کرمان گفت: تعطیلی‌ها باعث ایجاد خسارت اقتصادی و معیشتی بر مردم است؛ اما هنوز منابعی که قرار بر جبران خسارات اقتصادی کرونا تخصیص داده بشود، تامین نشده است.

او با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی، تصریح کرد: جلوگیری از تجمعات را از سوی گزارشات مردمی و گرو‌های ویژه، پیگیری خواهیم کرد.

 

نظر شما