رهایی قاتل از قصاص با رضایت اولیای دم

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۶:۳۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۱۲۱۳
رهایی قاتل از قصاص با رضایت اولیای دم
رییس اداره زندان شهرستان سیرجان گفت: جوان ۲۶ ساله‌ای که در سیرجان به جرم قتل محکوم به اعدام شده بود پس از ۴ سال از سوی اولیای دم مقتول بخشیده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد آذرنگ در این خصوص اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶  جوانی به دلیل شرکت در یک نزاع دسته جمعی منجر به قتل عمدی و همچنین یک فقره قتل غیر عمدی از سوی دادگاه کیفری سیرجان به قصاص نفس و دیه محکوم می‌شود.

او افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوانی که از سوی کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف زندان انجام شد، خوشبختانه اولیاء دم از حق قانونی خود گذشتند و رضایت به آزادی قاتل دادند.

رییس اداره زندان سیرجان با بیان اینکه شورای حل اختلاف همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته است تصریح کرد: همکاران پر تلاش ما در شورا‌های حل اختلاف با تلاش، میانجیگری و پیگیری‌های مجدانه خود توانستند در سال گذشته تعداد زیادی از پرونده‌های قتل را با اخذ رضایت از اولیای دم مقتولین به سازش ختم نموده و موجب نجات زندگی محکومین به قصاص در این پرونده‌ها شوند.

محمد آذرنگ در پایان افزود: تلاش ما همیشه این بوده تا برای محکومینی که در زندان هستند با پیگیری مستمر بتوانیم رضایت بگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز