ثبت نام ۲۲ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۷:۲۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۴۵۸۲
ثبت نام ۲۲ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از ثبت نام ۲۲ هزار نفر در استان کرمان برای بیمه بیکاری خبر داد.

به گزارش خبرگاری برنا از کرمان؛ رضا اسماعیلی، ضمن اعلام این خبر گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت استان جامعه هدف وزارت کار است و سالیانه در استان ۲۰۰ تعاونی تشکیل می‌شود که نقش موثری در برقراری عدالت اجتماعی دارد.

او افزود: سالیانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده اختلافات کارگری و کارفرمائی در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات روستائی در استان کرمان پرداخت شده و از بانک‌ها درخواست داریم همکاری ویژه ای داشته باشند.

او بیان داشت: ۳۴ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است و باید به همین میزان تسهیلات روستائی در بخش کشاورزی پرداخت شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هزار نفر سهمیه کارورزی داریم، اظهار داشت: در استان کرمان استقبال خوبی از طرح کارورزی نشده و درخواست داریم نمایندگان مراجعین خود در بحث اشتغال را به کارورزی معرفی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از تسهیلات مصوب مربوط به کرونا برای مشاغل، ۱۱۴۰ میلیارد تومان سهم استان کرمان بوده که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان معرفی به بانک داشته ایم و از این مبلغ ۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اسماعیلی با اشاره به مشکلاتی که در روند پراخت این تسهیلات وجود دارد، تصریح کرد: استان چهارم یا پنجم هستیم و این فرآیند در کشور کُند است و به صورت سیستمی و متمرکز انجام می‌شود.

او گفت: ۴۲ هزار نفر برنامه اشتغال استان طی امسال است و می‌دانیم در چه شهرستانی چه شغلی باید ایجاد شود.

اسماعیلی افزود: ضعیف‌ترین بخش، بخش کارگری است و ۵۲ هزار واحد کارگری و ۳۴۰ هزار بیمه شده اجباری در استان کرمان داریم.

او با اشاره به اینکه درخواست داریم سبد کالای حمایتی ویژه کارگران تصویب شود، تصریح کرد: امسال حداقل مزد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و با حق اولاد و ... به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد که شرایط سختی است.

 

نظر شما