نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان:

کاهش تاثیر ارز بر اقتصاد مشکلات کشور را رفع می‌کند

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۷:۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۵۱۶۰
کاهش تاثیر ارز بر اقتصاد مشکلات کشور را رفع می‌کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: رویه جدی بین مسئولان برای کاهش وابستگی به نفت و کاهش تاثیر دلار بر اقتصاد کشور شکل گرفته که امیدواریم با موفقیت به نتیجه برسد و این رویکرد در سطح کلان و پس از آن استان کرمان مسائل و مشکلات اقتصادی مردم را رفع کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در دیدار رییس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: یکی از مشکلات عمده بازار کرمان گره خوردن قیمت‌ها به صورت واقعی و روانی با نرخ ارز است و افزایش نرخ ارز با تاثیر مستقیم بر قیمت‌ها موجب ترس مردم و ایجاد انبارهای خانگی می‌شود و این امر تعادل عرضه و تقاضا را برهم می‌زند.

وی اظهار داشت: کشورهای موفق مشکل وابستگی اقتصاد به ارز را رفع می‌کنند و در این زمینه قوای سه‌گانه باید با تعامل یکدیگر این مشکل را برطرف کنند زیرا نوسانات کاهشی ارزش پول ملی، معیشت مردم را به‌مخاطره می‌اندازد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: بخشی از مشکلات با همدلی و همراهی مسئولان برمی‌گردد لذا بخش اقتصادی، دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در این زمینه یک‌دل شوند و به درک مشترک برسند.

وی ادامه داد: وحدت رویه و همراهی و همبستگی مردم و مسئولان بسیاری از مشکلات استان کرمان را رفع می‌کند و در این زمینه باید از تهدیدات فرصت بسازیم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: استان کرمان با وجود ظرفیت‌ها می‌تواند جمعیتی بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را پاسخگو باشد اما باید تمامی ظرفیت‌های استان فعال شوند.

وی اضافه کرد: اقتصاد یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر اجتماعی محسوب می‌شود زیرا در نحوه زندگی مردم و روش برخورد با دنیا موثر است و برای پیشرفت باید فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی جدی گرفته شود و بانی اصلی آن وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

امام جمعه کرمان افزود: استان کرمان رتبه برتر معادن کشور را دارد و فعالیت‌های معدنی این استان طی سال‌های گذشته چشمگیر و قابل تحسین است اما با وجود ظرفیت‌ها با نقطه هدف فاصله داریم اما روند پیشرفت قابل دفاعی در شرایط دشوار کشور داشته است.

وی با بیان اینکه ۲ نوع اقتصاد در دنیا وجود دارد گفت: تثبیت اقتصادی برای کشورهای دارای بخران به‌کار می‌رود و در این اقتصاد دولت برخی کالاها را نگه ‌می دارد و یا سهمیه‌بندی می‌کند که در شرایط جنگ تحمیلی از این روش استفاده کردیم اما در این روش کشور نمی‌تواند پیشرفت کند و تنها وضع موجود را حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد: کشوری که بخواهد پیشرفت و رقابت کند باید به سیاست دیگر اقتصادی وارد شود و در این روش عرضه و تقاضا حرف نخست را می‌زند و تولیدات ارزان و باکیفیت می‌توانند بازار را به‌دست بگیرند که صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با اقدامات خود در این روش موجب رشد کشور شود.

وی بیان داشت: پس از هشت سال دفاع مقدس سعی کردیم کشور را به سمت سیاست اقتصادی دوم هدایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه می‌توانیم از مشکلات اقتصادی کشور عبور کنیم تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که پس از جنگ تحمیلی قوت گرفت تحریم‌ها بود که اجازه فعالیت در بازار جهانی را به ما نمی‌داد و موانعی ایجاد کرد که باید از آن گذر کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز