۱۲ هزار مطب پزشکی به نسخه نویسی الکترونیک مجهز شدند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۸:۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۶۳۴۴
۱۲ هزار مطب پزشکی به نسخه نویسی الکترونیک مجهز شدند
دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور گفت: تا این لحظه از مجموع مطب پزشکان در کشور ۱۲ هزار مطب تحت پوشش طرح نسخه نویسی الکترونیک رفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جعفری در الین خصوص اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ هزار مطب در کشور ونیز ۶هزار داروخانه و آزمایشگاه به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند

او افزود: اجرای این طرح جدا از مزیت کاهش انتقال آلودگی از طریق کاغذ و کاهش هزینه ها، موجب شفافیت و و بروز و برخط شدن اطلاعات حوزه سلامت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیک گامی بزرگ در جهت تکمیل چرخه پرونده سلامت الکترونیک ایرانیان و گام اساسی و زیرساختی در این زمینه است گفت: در واقع طرح نسخه نویسی الکترونیک شبکه آنلاین بین بخش خصوصی و دولتی و سرپایی و بستری در سراسر کشور برقرار کرده است.

او تصریح کرد: از دیگر مزایای این طرح علاوه بر کاهش کاغذ بازی در سیستم درمان می‌توان به نسخه نویسی آنلاین، جلوگیری ازتداخلات داروئی ونیز کاهش خطا‌های پزشکی اشاره کرد ضمن آنکه سابقه بیمار دراین روش حفظ و در مراجعات بعدی به کمک درمان می‌آید.

 

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور با اشاره به استقبال موسسات درمانی از این طرح بیان کرد: ۷۰ درصد مراکز خصوصی در سراسر کشور زیرپوشش طرح نسخه نویسی الکترونیک هستند.

جعفری با بیان اینکه قطعا نسخه نویسی الکترونیک می‌تواند گامی برای پزشکی از راه دور باشد تصریح کرد: در چهار ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا بسیاری از مطب‌ها نیمه تعطیل شدند و برخی از مردم می‌ترسیدند برای مراجعه به پزشک از روستا به شهر بیایند، ولی پزشکان خانواده عمدتا از طریق تماس تلفنی با گرفتن کد ملی، برای آن‌ها دارو تجویز و مریض داروی مورد نیاز خود را دریافت می‌کرد.

اواظهارداشت: امیدواریم تا چند ماه آینده ۱۰۰ درصد مراکز درمانی به این طرح بپیوندند.

جعفری به اختصاص مشوق برای پیوستن به طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا اسناد الکترونیک مراکز درمانی و مطب‌ها در پایان هر ماه بلافاصله از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور تاکید کرد: در کل کشور اسناد الکترونیک داروخانه‌ها تا پایان خردادماه پرداخت شده و اسناد تیر در حال رسیدگی است و تا دهم مردادماه تسویه خواهد شد و هیچ بدهی به هیچ داروخانه‌ای نداریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان همچنین به موفقیت طرح پزشک خانواده در روستا‌ها اشاره کردو افزود: ماهیانه حدود ۱۴ میلیارد تومان به تیم سلامت مستقر در روستا‌ها پرداخت می‌شود و در تلاش هستیم این خدمات و فعالیت پزشک خانواده به جامعه شهری نیز تا پایان برنامه ششم توسعه تعمیم داده شود.

او بیان کرد: ۵۰۰ نفر پزشک خانواده، ماما و ۲۰۰ دندانپزشک خانواده در روستاها، نقاط عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر حضور دائم داشته و به بیمه شدگان روستایی ما خدمات می‌دهند.

جعفری گفت: با توجه به شیوع کرونا، هزینه‌های بیمارستان‌ها بالا رفته و پرداخت به مراکز خصوصی سرپایی نیز به دلیل الکترونیک شدن، تا پایان خردادماه تسویه شده و اسناد تیرماه در دست بررسی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز