دادستان کرمان:

ظرفیت ساماندهی معتادان متجاهر در استان کرمان ایجاد شود/کار جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر نباید ناتمام بماند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۸:۲۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۶۳۵۴
ظرفیت ساماندهی معتادان متجاهر در استان کرمان ایجاد شود/کار جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر نباید ناتمام بماند
دادستان عمومی و انقلاب کرمان بر ایجاد ظرفیت لازم برای ساماندهی تعداد قابل توجهی معتاد متجاهر در استان تاکید کرد وگفت: با احتساب تعداد معتادان متجاهر در استان و معتادانی که از سایر استانها به این استان وارد شده اند، نیاز به افزایش ظرفیت ها برای ساماندهی و درمان این افراد در مراکز ماده 16 وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادخدا سالاری در نشست تدوین شیوه نامه بومی بازتوانی معتادین متجاهر دراستان کرمان افزود: یکی از مباحث مورد توجه در جمع آوری معتادان متجاهر، پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 از سوی این افراد است و دستگاه قضائی و نیروی انتظامی بر ایجاد ظرفیت های لازم برای جمع آوری این افراد تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه قصور دستگاه ها در ایجاد زمینه لازم برای جمع آوری و درمان معتادان متجاهر در استان قابلیت پیگرد قضائی خواهد داشت.

دادستان کرمان بر لزوم توجه به سازوکارهای مراقبت پس از خروج برای معتادان متجاهر تحت درمان در مراکز ماده 16، اظهارداشت: در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر مشکلی نداریم و سایر دستگاه های متولی از جمله بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی باید زمینه های لازم برای نگهداری و درمان این افراد را فراهم کنند.

سالاری از پیگیری های مجدانه و توجه ریاست کل دادگستری استان به موضوع جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تقدیر کرد و ادامه داد: اقدامات و تلاش های فرماندهی انتظامی استان و عوامل پلیس، بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای جمع آوری و پالایش معتادان متجاهر نیز جای تقدیر ویژه دارد.

دادستان کرمان از همراهی ها و پشتیبانی های مجموعه اجرایی استان به ویژه استاندار کرمان و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان به منظور هماهنگی طرح جمع آوری معتادان متجاهر نیز تقدیر کرد و اظهارداشت: جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش سرقت ها، کاهش تکدی گری و رفع ناامنی تاثیر به سزایی دارد.

سالاری ادامه داد: نقش معتادان متجاهر در شیوع بیماری کووید 19 نیز قابل توجه است و کار جمع آوری این افراد نباید به صورت ابتر و ناکارآمد باقی بماند.

وی ضمن قدردانی از تلاش رسانه ها، عنوان کرد: اجرای موفق و کامل طرح جمع آوری و بازپروری معتادان متجاهر با همراهی و همکاری اصحاب رسانه امکان پذیر خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: استان کرمان با توجه موقعیت جغرافیایی و شرایط موجود خود از استان های بسیار آسیب پذیر در حوزه مواد مخدر و اعتیاد به شمار می رود و با توجه به کمبود امکانات مورد نیاز برای انجام اقدامات اثرگذار از سوی سازمان های عمل کننده، لازم است که ستاد مبارزه با مواد مخدر در تامین امکانات و اختصاص اعتبارات با توجه به اقدامات خوب مقابله ای استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر، توجه ویژه ای به این استان داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز