راه‌اندازی پویش مردمی مهار کرونا در استان کرمان

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۷۵۲۵
راه‌اندازی پویش مردمی مهار کرونا در استان کرمان
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان از راه‌اندازی پویش مهار کرونا در استان همزمان با موج دوم کروناویروس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ زهرا موسی‌پور با بیان اینکه پویش " مهار کرونا" در گستره استان کرمان راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: با توجه به شیوع موج دوم کرونا در سراسر کشور و به ویژه استان کرمان، به سمت و سوی سازمان‌های مردم نهاد، خیران و دستگاه‌های حمایتی رفتیم و این پویش مردمی در حال حاضر در فعالیت است.

وی بیان داشت: کار جدی و رسمی این پویش با صدور پیام اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری به مجموعه سازمان‌های مردم نهاد از شنبه 4 مرداد ماه با تشکیل کمیته‌های پیشگیری و آموزش، جلب مشارکت‌های خیران و ارزیابی و مستندسازی آغاز شده است.  

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد: در کمیته پیشگیری و آموزش همچنان تاکید بر استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی، رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمعات و حضور در جشن‌ها، مهمانی‌ها و مجالس ترحیم و عزاداری است.

موسی‌پور افزود: در مکان‌هایی نیز که لازم باشد، مجدد به ضدعفونی معابر پرداخته و توزیع بسته‌های بهداشتی برای مناطق حاشیه و محروم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در کمیته جلب مشارکت خیران، سازمان‌های مردم نهاد تمام توان خود را پای کار می‌آورند و از این طریق جلب مشارکت‌های مردمی را خواهیم داشت.

موسی‌پور ابراز داشت: کمیته ارزیابی و مستندسازی نیز روزانه اقدامات صورت گرفته را ارزیابی و نسبت به تهیه مستندها اقدام می‌کنند.  

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار کرمان از تشکیل دبیرخانه پویش " مهار کرونا" در فضای مجازی به جهت پرهیز از تجمع یاد کرد و گفت: از همه سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله و پیشگیری از کرونا در موج دوم دعوت کرده‌ایم و کمیته‌ها در فضای مجازی شکل گرفته‌اند.

موسی‌پور بیان داشت: کمیته پیشگیری و آموزش، کلیپ‌ها و آگاهی‌های عمومی را آماده کرده و کمیته جلب مشارکت کار خود را با جدیت دنبال می‌کند و در چند مکان توزیع اقلامی بین سربازان عرصه سلامت داشتیم تنها با این عنوان که ما به یاد زحمات و تلاش‌های آنها هستیم و قدردانی از زحمات کادر درمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرداری و دادگستری در این پویش ارتباط تنگاتنگی دارند تا از توان مردم جهت نظارت بر برنامه‌های پیشگیرانه و بهداشتی استفاده کنیم.

موسی‌پور عنوان کرد: در این پویش حتما به سراغ مناطق محروم جنوب و شرق استان که نیاز ویژه به آموزش و کمک دارند، خواهیم رفت.

وی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر تشکل‌های مردمی که در مرحله اول مهار کرونا در تهیه ماسک و بسته‌های بهداشتی، ضدعفونی معابر و ارائه پیام‌های بهداشتی کمک کردند، گفت: یقین داریم با استفاده از تجربه مرحله اول می‌توانیم گام دوم را قوی‌تر برداریم و وقتی خود تشکل‌ها اراده می‌کنند حتما کار به نتایج درخشانی می‌رسد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و نذورات بی‌پایان مردم در عشق و ارادت به اباعبدالله‌الحسین (ع) بیان کرد: باید تلاش کنیم با شفافیت و تعامل و فضای خوب بتوانیم بخشی از این کمک‌ها و نذورات را برای گروه‌هایی که با مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند، جمع‌آوری کنیم.  

موسی‌پور، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به درمان بیماران و فعال شدن تشکل‌های دانش‌آموزی در جامعه هدف خودشان همزمان با شروع سال تحصیلی از 15 شهریور نام برد و گفت: هر تشکل بر مبنای نوع فعالیت و جامعه هدف خود در این کارگروه‌ها و کمیته‌ها فعال خواهند بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز