استاندار کرمان درستاد استانی مقابله با بیماری کرونا:

۲۰۰ هزار عدد ظرفیت روزانه تولید ماسک استان/ مکان برگزاری کنکور با تایید دانشگاه علوم پزشکی انتخاب می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۹:۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۸۱۰۷
۲۰۰ هزار عدد ظرفیت روزانه تولید ماسک استان/ مکان برگزاری کنکور با تایید دانشگاه علوم پزشکی انتخاب می شود
استاندار کرمان عنوان کرد: کمبود ماسک در استان نداریم، ظرفیت روزانه تولید ماسک در استان ۲۰۰هزار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در سی و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا ویروس با ذکر این نکته که استان کرمان هنوز در مرحله پیک بیماری قرار دارد و به حالت نزولی نرسیده است، افزود: نظارت‌‌ها باید قوی تر دنبال شود به ویژه گشت بهداشتی کووید 19 که مسئولیت تعطیلی تجمع ها را به عهده دارد، باید فعال تر عمل کند.

وی ادامه داد: تجمع ها کماکان ممنوع است و تاکید ستاد ملی نیز بر برخورد با متخلفان و ارائه گزارش آماری در این خصوص است.

فدائی به اهم مصوبات ستاد ملی کرونا و برگزاری آزمون سراسری اشاره داشت و گفت: در حوزه های امتحانی نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی حضور خواهند داشت و بر اجرای ضوابط بهداشتی نظارت دقیق را انجام میدهند تا خانواده ها مطمئن باشند که حداقل در محل امتحان ضوابط رعایت می شود.

استاندار کرمان اضافه کرد: مراسم عزاداری محرم نیز طبق دستورالعمل های ابلاغی از ستاد ملی کرونا در استانها برگزار میشوند و تاکید رئیس جمهور نیز به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که دستورات کارشناسان پزشکی و بهداشتی مورد تبعیت قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: در عزاداری محرم امسال، متولیان امر وظیفه جدیدی به عهده دارند و آن تضمین سلامت عزاداران است.

استاندار کرمان همچنین به گزارش رئیس سازمان صمت استان در خصوص تولید ماسک و تامین پارچه مورد نیاز برای واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: ۵۵ واحد تولید ماسک در سامانه سازمان صمت ثبت نام کرده اند که ۳۷۰ هزار متر پارچه مورد نیاز آنها تامین شده و با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تومان توزیع میشوند و واحدهایی نیز که خارج از سامانه پارچه ماسک تهیه میکنند نرخ فروش یک هزار و ۸۰۰ تومان را دارند.

وی افزود: سایر ماسکها نیز براساس فاکتور خرید به اضافه متوسط سود ۱۰ تا ۲۰ درصد تعیین شده و کنترل و نظارت بر قیمتها صورت میگیرد.

فدائی با اشاره به گفته رئیس سازمان صمت کرمان مبنی بر ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک در حوزه های مختلف بسیج، سمن ها و واحدهای صنعتی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته اولا کمبود ماسک در استان نداریم و به اندازه نیاز ماسک پارچه ای در حال تولید است، ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی بررسی و برآوردی از نیاز ماسک استان خواهد داشت تا در صورت لزوم برای تولید آن برنامه ریزی شود.

فدائی فعالیت گروه های نظارتی را مهمترین مسئله در مقابله با بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: کمبود نیرو و امکانات در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نیست و همه دستگاه ها باید یاریگر هم باشند.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل ما تجمع ها و اجتماعات است و هر دستگاهی همکاری نداشته باشد کتبی توبیخ میشود، سلامت مردم تعارف و شوخی ندارد.

 

نظر شما