انتخابات (الکترونیکی) مجلس دانش آموزی ۱۴ مرداد برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۰:۵۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۸۱۹۹
انتخابات (الکترونیکی) مجلس دانش آموزی ۱۴ مرداد برگزار می شود
رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت مجازی( الکترونیکی) و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ هاشم برآوردی با اشاره به این که دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 14 و 15 مردادماه در کشور برگزار می‌شود، گفت: این انتخابات در کرمان روز 14 مردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ایجاد فرصت‌های جدید در نحوه مدیریت و آموزش در کشور افزود: امسال با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت مقررات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سازمان دانش‌آموزی با ایجاد سامانه انتخابات و استفاده از فناوری‌های نوین این انتخابات را به صورت الکترونیکی در کشور برگزار می‌کند.

برآوردی  با تاکید بر این که تمام مراحل این انتخابات به صورت الکترونیکی است، گفت: نامزدهای انتخاباتی از 10 تا 12 مردادماه می‌توانند تبلیغات خود را که شامل فیلم، عکس و رزومه خود و تولید فایل پی دی اف است را در سامانه بارگذاری کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان ادامه داد: 95 دانش آموز پسر و 106 دانش آموز دختر از 32 شهرستان ناحیه و منطقه به عنوان منتخبان شوراهای دانش‌آموزی شهرستان در این انتخابات شرکت می‌کنند و 18 نفر(9 نفر پسر و 9  نفر دختر) را به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان انتخاب می‌کنند که 6  نفر آنان به عنوان نمایندگان استان کرمان وارد مجلس دانش‌آموزی کشور می‌شوند.

برآوردی گفت:  نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از روزجمعه 10 مردادماه به مدت 3 روز تبلیغات خود را انجام دهند و در ساعت 24 روز یکشنبه 12 مردادماه مهلت تبلیغات به اتمام می رسد و سامانه تبلیغات بسته می شود.

به گفته رئیس سازمان دانش آموزی استان، انتخابات در کرمان از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 14 مردادماه آغاز و اعضای شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت 12 همان روز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شده و رای خود را اعلام کنند.

برآوردی با اشاره به این که کمیته نظارت بر روند انتخابات در تمام مراحل حضور دارند، ایجاد فرصت برابر برای همه دانش‌آموزان عضو در سراسر استان و شفافیت و دقت نظر لازم و نظارت دقیق بر روند انتخابات را از ویژگی‌های انتخابات الکترونیک برشمرد.

وی اعلام نتایج انتخابات را روز چهارشنبه 15 مردادماه اعلام کرد و افزود: انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و با توجه به این که کرمان دارای 6 کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور است از این تعداد 9 نفر از دختران و 9 نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به عنوان نمایندگان شورای دانش‌آموزی کرمان و سه نفر اول هر جنسیت به عنوان نماینده مجلس دانش آموزی، معرفی می شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز