استاندار کرمان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار:

رسانه‌ها با نقد منصفانه شرایط را برای سیاست‌گذاری درست ایجاد می‌کنند

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۰۷:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۱۲۳۵
استاندار کرمان گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران وقتی منافع مردم و جامعه را بر همه چیز ترجیح دهند به پیشبرد امور کمک می‌کنند و با نقد منصفانه شرایط را برای سیاست‌گذاری درست ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در مراسم مجازی بزرگداشت روز خبرنگار که شامگاه جمعه 17 مردادماه در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد، با بیان این‌که کرمان یک استان فرهنگی، مطبوعاتی و رسانه‌ای است که فعالیت مطبوعاتی در آن سابقه‌ای 110 ساله دارد، به وجود بزرگانی مثل ناظم‌الاسلام کرمانی، مجدالاسلام کرمانی و استاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی اشاره و اظهار کرد: قدیمی‌ترین نشریه‌ی در حال انتشار کرمان هم بیداری است که به همت مرحوم محمدرضا هاشمی منتشر شد.

وی افزود: در حال حاضر هم استان کرمان وضعیت خوبی از لحاظ تعداد نشریه دارد. حدود 400 رسانه داریم در حالی‌که تعداد رسانه‌ها در کشور 12 هزار است.

وی ادامه داد: در کشور، به ازای هر 100 هزار نفر 15 رسانه وجود دارد که این عدد در شمال استان کرمان 12 رسانه به‌ازای هر 100 هزار نفر است که در مقایسه با متوسط کشوری، نشان می‌دهد وضعیت خوبی داریم.

فدائی در ادامه، با بیان اینکه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در استان و کشور فعالیت‌ها و نقش‌های متعددی ایفا می‌کنند که همه به جای خود موثر و مفید است، اظهار کرد: اعتماد عمومی یا عدم اعتماد عمومی، به میزان زیادی بستگی به چیزی دارد که رسانه‌ها منتقل می‌کنند و هرچه اعتماد عمومی بالاتر باشد کارها هم بهتر پیش می‌رود.

استاندار کرمان با بیان اینکه این رسانه‌ها هستند که به ترویج اخلاق و انصاف در جامعه می‌پردازند، گفت: رسانه‌ها هستند که باعث همگرایی و همبستگی در جامعه می‌شوند؛  برای رشد و ترقی و حل مشکلات مردم به انسجام و همگرایی نیاز داریم.

فدائی ادامه داد: کاری که برای دستگاه‌های اجرایی مهم است رسانه‌ها انجام دهند، نقد منصفانه‌ی سیاست‌گذاری‌هاست که به اصلاح تصمیمات و هدایت آن به مسیر درست منتج می‌شود. البته جنبه‌ی منفی این موضوع این است که رسانه‌ای بخواهد سیاست‌های حاکمیت را به سمتی که خودش دوست دارد سوق بدهد.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران وقتی منافع مردم و جامعه را بر همه چیز ترجیح دهند به پیشبرد امور کمک می‌کنند و با نقد منصفانه شرایط را برای سیاست‌گذاری درست ایجاد می‌کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه موضوع مهم دیگر که برای نظام اجرایی تاثیر دارد پیوند مسئولان با مردم است، گفت: این هم کار مهمی برعهده‌ی رسانه‌هاست. این نشریات هستند که نظرات و خوسته‌های مرم را به دولت منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند برای رسیدگی به آن برنامه‌ریزی شود، همچنین، سیاست و فعالیت‌های دولت را هم به مردم منتقل می‌کنند.

فدائی با اذعان به اینکه خبرنگاری و کار رسانه بسیار پرمخاطره است و در طول تاریخ نیز این‌گونه بوده است، افزود: چون گفتن حرف حق برای برخی تلخ است و نمی‌توانند تحمل کنند اما کسی که برای خدا و منافع مردم قدم برمی‌دارد براساس احادیث دینی ما، از گفتن حرف حق نمی‌هراسد البته همیشه باید انصاف را مورد توجه قرار دهیم.

وی سپس، با قدردانی از خبرنگاران که در رویدادهای تلخ و شیرین سال گذشته کنار دولت و مسئولان بودند، ادامه داد: رسانه‌ها در موضوع کرونا خیلی کمک کردند و اطلاع‌رسانی خوبی که انجام دادند، مردم را با شرایط این بیماری آشنا و دیدگاه‌های آنان را به مسئولان منتقل کردند.

فدائی از رسانه‌ها خواست تا در برنامه‌های هفته‌ی دولت نیز فعال باشند و پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود را به مردم اطلاع‌رسانی کنند .

استاندار کرمان در بخش دیگر از سخنان خود با اذعان به مشکلات صنفی فعالان رسانه‌ای در استان گفت: وظیفه‌ی خود می‌دانیم تا به حل این مشکلات از جمله بیمه و تسهیلات اقدام و به خانه مطبوعات کمک کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز