معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

قدرت اصلی‌ خبرنگاران مبارزه با جهل است

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۰۷:۲۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۱۲۳۶
قدرت اصلی‌ خبرنگاران مبارزه با جهل است
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به جایگاه خبرنگاران گفت: اساسا قدرت اصلی بشر قدرت دانایی است. امروز دیگر قدرت نظامی و قدرت اقتصادی قدرت اصلی دنیا نیست. قدرت اصلی دنیا قدرت اطلاعات است. هرکس که دسترسی بیش‌تر به اطلاعات دارد، توانایی بیشتر دارد. در مورد جامعه‌ی خبری باید بگویم که، خبرنگاران سربازان گمنام عرصه‌ی اطلاع‌رسانی هستند؛ چرا که در پشت دوربین و در پشت قلم برای دیده شدن دیگران تلاش می‌کنند. به لایه‌های پنهان جامعه مراجعه می‌کنند و کارهایی را که دیگران نمی‌بینند را آن‌ها می‌بینند و صدای بی‌صداها در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد خدادی در مراسم مجازی بزرگداشت روز خبرنگار که در محل موزه هنرهای معاصر برگزار شد، افزود: قدرت اصلی‌ خبرنگاران مبارزه با جهل است چراکه هروقت ما بر جهل پیروز شویم، انسانیت ماندگار می‌شود و در جامعه معنا پیدا می‌کند. در این روزهای سخت و بسیار پر مخاطره‌ی این ایام، علی‌رغم اینکه بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده بود، کار رسانه‌ها تعطیل نبود بلکه ظرفیت‌اش را چند برابر کرد. حتی نشریات کاغذی ما، در این ایام آنلاین کار کردند.

وی ادامه داد: کرونا دو لایه داشت. یک لایه در جسم و لایه‌ی دیگر در ذهن. در ذهن، اساسا خبرنگاران خط مقدم بودند برای اینکه آموزه‌های مردم را افزایش دهند و در کشور در مقابل شایعات و اخبار و اطلاعات گمراه کننده یا هدفمند خارج به داخل، اجماع‌سازی بکنند و ایستادگی کنند و ذهن مردم را به جای اضطراب و نگرانی به آرامش هدایت کنند.

او گفت: به هر صورت جامعه‌ی خبرنگاری ما جامعه‌ی بسیار پویایی است اما در عین حال نقص و ایرادی هم دارد که قطعا در دل خودش مرتب تلاشش بر این است که واکاوی کند و بستر اصلاحی را در درون خودش آغاز کند. ما هم در معاونت مطبوعاتی شاید وظیفه اول‌مان ایجاد تحول در بستر بالا بردن ظرفیت بهره از رسانه‌ها است که با همکارانمان مرتبا در تماس هستیم و این فرصت را فراهم کردیم. طبیعتا در بخش مسائل صنفی و نیازهای دیگری هم که خبرنگاران دارند به میزان شرایط و امکاناتی که هست تلاش مستمری دارد صورت می‌گیرد. چه در مسکن خبرنگاران که با وزرات راه در حال مذاکره هستیم و چه در حوزه‌ی مسائل استمهال بیمه و مالیات رسانه‌هایی که در این ایام کرونا صدمه دیدند، چه اعطای وام به رسانه‌ها که در سامانه‌ی کارا ثبت شد.

وی با اشاره به این‌که از پارسال، کاغذ با ارز 4200 تومان در اختیار رسانه‌های کاغذی قرار دادیم گفت: اطلاع دارید که کاغذ کنار کالاهایی چون برنج و گندم قرار گرفته به دلیل اهمیت و اهتمامی که دولت نسبت به کار کردِ رسانه در شرایط بحران دارد. علی‌رغم اینکه امسال نتوانستیم ارز بگیریم ولی این روند از هرآنچه که پارسال در اختیار ما قرار گرفت همچنان ادامه دارد و تاکید می‌کنم هیچ رسانه‌ای در یک سال و نیم اخیر به خاطر کاغذ تعطیل نشد و به امید خدا تعطیل نیز نخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز