فرمانده انتظامی استان کرمان:

یکی از ابزار‌های حرکت به سمت پلیس هوشمند مشارکت خبرنگاران است/۸۲ درصد جرائم فضای مجازی کشف شده‌اند/افزایش ۸۲ درصدی کشف کالای قاچاق در کرمان

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۸:۴۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۲۷۷۴
یکی از ابزار‌های حرکت به سمت پلیس هوشمند مشارکت خبرنگاران است/۸۲ درصد جرائم فضای مجازی کشف شده‌اند/افزایش ۸۲ درصدی کشف کالای قاچاق در کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: یکی از ابزار‌های حرکت به سمت پلیس هوشمند مشارکت خبرنگاران است که بحمدالله این عزیزان با فکر، ذهن و اندیشه مکتبی خود بعنوان هیات اندیشه ورزان با پلیس همکاری می‌کنند و انتقادات را نیز با شفافیت پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری، در آئین تجلیل از اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار به صورت ویدئو کنفرانس در خانه مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: اصحاب رسانه که همواره همراه و پشتیبان خوب ماموریت‌های پلیس بوده اند، رسالت مهم حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا را نیز بر دوش دارند.

او با ذکر یاد شهید"صارمی" و دیگر شهدای عرصه نظم و امنیت گفت: جا دارد همواره در طول زندگی و خدمت خود از سید و سالار شهیدان مقاومت سردار"حاج قاسم سلیمانی"به عنوان سرلوحه جهاد و مقاومت الگو بگیریم.

او تصریح کرد: شما خبرنگاران در حوزه وسیع استان کرمان به جهت همراهی، همدلی و تلاشی که در عرصه نظم و امنیت استان دارید به واقع همرزم ما هستید و از آنجا که مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز شهادت یکی از فعالان پرافتخار حوزه رسانه است، رسالت خبرنگاران نیز باید حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا، سجایای اخلاقی و منش این عزیران و در راس آن‌ها مکتب حاج قاسم سلیمانی باشد.

سردار ناظری بیان داشت: برابر فرمایش رهبری نمی‌توان تصور کرد خبرنگاران که در دشوارترین مناطق وارد عرصه شده و خود را به آب و آتش می‌زنند برای کنجکاوی و یا مسائل مالی آمده باشند و می‌توان گفت خبرنگاری در استان کرمان نیز به سبب شرایط نامساعد آب و هوایی برخی مناطق، یک عرصه سخت و دشوار است.

او گفت: لحظات بسیاری از ماموریت همکاران ما در حوزه‌های مبارزه با مجرمان، سارقان، قاچاق کالا و سوخت و کنترل ترافیکی در پهنای وسیع استان کرمان بسیار سخت و دشوار هستند و این ماموریت‌ها با ماموریت‌های خبرنگاران مشابه و همسانی دارند و تا خبرنگاران نباشند به عموم مردم منعکس نمی‌شوند.

سردار ناظری اظهار داشت: در این رابطه نقش اصلی را در امنیت خود مردم عزیزمان دارند که در گام اول انقلاب و همچنین در زمان جنگ تحمیلی و در ناکام گذاشتن تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان و فراخوان‌های ایادی بیگانه همچون آبی بر آتش بودند و در عرصه نظم و امنیت هم همینگونه هستند.

او بیان داشت: در این میان خبرنگاران پل ارتباطی مردم با پلیس هستند و اگر یک ارتباط منطقی بین مردم با پلیس ایجاد نمی‌شد مانند خیلی از نقاط دنیا در عرصه‌های مختلف مشکل داشتیم، اما در سایه تلاش جهادی شهدایی که قلم و لنز دوربین آن‌ها به خونشان رنگین شد و علیرغم تلاش خبرنگاران مزدور و ایادی استکبار در عرصه اطلاع رسانی به خوبی انجام ماموریت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان افزود: شما خبرنگاران علیرغم اینکه دشمن از طریق سایت‌ها و بستر‌های حقیقی و مجازی، میهن عزیزمان را هدف قرار داده اند با بصیرت کار می‌کنید و در حوزه همکاری با برادران خود در مجموعه انتظامی نیز با پنجه و قلم طلایی خود و اطلاع رسانی شفاف و هنرمندانه موضوعات مختلف، احساس امنیت را ارتقاء دادید و تلاش کردید تا امنیت خدشه دار نشود.

سردار ناظری بیان داشت: خبرنگاران فهیم ما در حوزه آگاهسازی یک تلاش همراه با صداقت، متانت و منطبق با ارزش‌های اسلامی داشته اند و باید گفت جوانان امروز جامعه نیز تحت تعلیم شما هستند که باید علیرغم شیطنت‌های فضای مجازی در حوزه آگاهسازی عمومی نیز ایفای نقش کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: امروز پلیس در مسیر رسیدن به پلیس طراز انقلاب اسلامی در حال حرکت است و یکی از ابزار‌های حرکت به سمت پلیس هوشمند مشارکت خبرنگاران است که بحمدالله این عزیزان با فکر، ذهن و اندیشه مکتبی خود بعنوان هیات اندیشه ورزان با پلیس همکاری می‌کنند و انتقادات را نیز با شفافیت پوشش می‌دهند.

مسئول ارشد انتظامی استان بیان داشت: در این رابطه پلیس همکاری، همفکری و همراهی خبرنگاران را نماد هوشمندسازی خود می‌داند و به حمدالله به بلوغی رسیده که در هر شرایطی مانند شرایط امروز ناشی از شیوع ویروس کرونا در خط مقدم جبهه نظم و امنیت انجام وظیفه می‌کند و در این راه همکارانی را نیز از دست دادیم.

او همچنین با اشاره به همراهی و پشتیبانی شبانه روزی پلیس از مدافعان سلامت تصریح کرد: پلیس در روز‌های اول انتشار ویروس کرونا ماموریت‌های خود را با برخورد قاطعانه با عاملان احتکار اقلام مورد نیاز مردم آغاز کرد که در تشریح عملکرد چند ماهه امسال رزمندگان انتظامی باید گفت در برخورد با سوداگران مرگ ۱۰۰ درصد افزایش و ۷۳ تن کشف موادمخدر به همراه ۱۷ درصد افزایش در انهدام باند‌های قاچاق مواد افیونی رقم خورده است.

سردار ناظری افزود: از آنجا که مبارزه با قاچاق کالا یکی از الویت‌های اصلی پلیس در سال جهش تولید بوده است طی سال جاری انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد ریال کشف شده که این مقدار کشفیات به نسبت سال قبل۸۲ درصدافزایش داشته و در حوزه تصادفات نیز با همکاری مردم و اطلاع رسانی‌های خوبی که انجام شد۳۴ درصد کاهش تصادفات رقم خورد.

سردار ناظری با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد تلفات رانندگی برون شهری بوده اند گفت: در این رابطه طرح انضباط بخشی ترافیکی در اکثر شهر‌های استان اجرا شد که در ادامه حتما در سایر نقاط استان نیز این طرح‌ها را خواهیم داشت و به مردم توصیه می‌کنیم در سفر‌های فردی و خانوادگی بیشتر نکات ایمنی و احتیاط در رانندگی را رعایت کنند.

او تصریح کرد: در حوزه سرقت نیز علیرغم برخی مسائل خاصی که بر جامعه حاکم است ۱۰ درصد افزایش کشف سرقت‌ها و ۳ درصد در حوزه کشف به وقوع افزایش داشتیم که در کنار این کمیسیون پیشگیری از سرقت را با حضور استاندار و نهاد‌های مختلف به صورت مستمر برگزار می‌کنیم و در همین رابطه طرح نصب ردیاب روی خودرو‌ها در شورای اداری مطرح شد که در نظر است برای خودرو‌های دارای سامانه"جی پی اس"یک سری تخفیفات بیمه شخص ثالث ارائه و سایر زمینه‌های لازم برای پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه فراهم شود.

سردار ناظری پیشگیری از وقوع انواع سرقت‌ها را دغدغه مهم پلیس برشمرد و افزود: در این رابطه پیگیری‌هایی صورت گرفته تا صندوق امانات بانک‌ها برای نگهداری طلاجات و اشیاء ارزشمند مردم توسعه بیابند و همچنین گام‌های بلند دیگری نیز برداشته شده، اما قطعا با خودمراقبتی مردم در آینده موفق‌تر نیز خواهیم بود.

سردار ناظری بیان داشت: در حوزه فضای مجازی نیز با تلاش کارشناسان خبره پلیس فتا و با وجود افزایش ۱۲ درصدی جرائم این فضا ۱۷ درصد افزایش کشف داشته ایم و تاکنون ۸۲ درصد جرائم فضای مجازی کشف شده‌اند که در همین رابطه عاملان انتشار و تشویش اذهان عمومی مرتبط با ویروس کرونا نیز دستگیر و در این زمینه ۵۴ پرونده تشکیل و ۳ هزارو ۷۰۰ تارنما با مصادیق مجرمانه شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان در پایان افزود: بنا به فرمایش رهبری عزیز که بار‌ها بر ایفای نقش مشارکتی از سوی همه نهاد‌ها تاکید کرده اند از خبرنگاران و اصحاب رسانه که البته همواره همراه پلیس بوده اند می‌خواهیم در حوزه اطلاع رسانی‌های خود بسیار و بیش از قبل مسول سازی و مطالبه گری در حوزه نظم و امنیت را با همان تلنگر و تذکر هنرمندانه خود و با زبان لین مد نظر قرار دهند تا همه نقش و سهم خود را بشناسیم و ان شاء الله به سبب مسئولیتی که در مقابل شهدا و در مقابل جوانان و نوجوانان و عموم مردم کرمان داریم به نقش و اثرگزاری جایگاه استان کرمان در امنیت کشور وافق باشیم و در این زمینه ایفای نقش کنیم.

 

نظر شما