مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

هیئت‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند/حداکثر مدت عزاداری ۲ ساعت خواهد بود/هیئت‌ها ملزم به ثبت نام در سامانه بیرق هستند

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۰۹:۳۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۴۳۳۲۷
هیئت‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند/حداکثر مدت عزاداری ۲ ساعت خواهد بود/هیئت‌ها ملزم به ثبت نام در سامانه بیرق هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش کرمان هیئت‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام غلامحسین حقانی اظهار کرد: شیوه نامه برگزاری مراسم ماه محرم و صفر همانند شیوه‌نامه سایر صنوف با نظر کارشناسان دانشگاه‌علوم‌پزشکی و ستاد کرونا تدوین شده است.

وی با اشاره به چگونگی برگزاری مراسم محرم و صفر در استان کرمان، تصریح کرد: برگزاری مراسم باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و حداکثر به مدت ۲ ساعت برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به بحث نذر و نذورات مردم در ماه‌های محرم و صفر، اظهار داشت: ترجیحاً پیشنهاد می‌شود که مردم نذر و نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه در میان نیازمندان توزیع کنند و چنانچه تصمیم بر توزیع نذورات خود در میان عزاداران دارند به هیچ وجه این توزیع قبل، حین و پایان هیئت و در هیچ گونه تجمعی توزیع نباید انجام شود.

وی با اشاره به این مطلب که آشپزخانه هیئت‌ها نیز در این ۲ ماه تعطیل هستند، اظهار داشت: تمام هیئت‌های مذهبی که قصد برگزاری مراسم را در ایام محرم و صفر دارند باید در سامانه بیرق ثبت نام کرده و در ادامه با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی و دادن تعهد کتبی و پس از حضور کارشناس سازمان تبلیغات و علوم پزشکی در محل هیئت و تأیید مکان، به عزاداری بپردازند.

وی با بیان این مطلب که زمان ثبت نام هیئت‌ها در سامانه بیرق از تاریخ ۲۱ مرداد آغاز و هیئت‌ها در هر زمانی که قصد برگزاری مراسم را دارند در این سامانه می‌توانند ثبت نام کنند، افزود: مسئول هیئت‌ها می‌توانند در مکان بخشداری‌ها به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و ثبت نام هیئت خود را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تمامی هیئت‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز