سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان:

افزایش کرایه تاکسی‌ها در شهر کرمان نهایی نشده است

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۳:۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۵۳۰۳
افزایش کرایه تاکسی‌ها در شهر کرمان نهایی نشده است
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: براساس پروتکل‌های تعیین شده، باید یک نفر مسافر از تاکسی‌ها حذف شود ضمن آنکه موضوع افزایش نرخ نامه تاکسی‌ها در شهر کرمان هنوز نهایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ هادی خدادادی، درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط راننده تاکسی‌ها در شهر کرمان اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال بالای انتقال ویروس در وسایل حمل و نقل عمومی، یکسری پروتکل‌های بهداشتی تدوین و ابلاغ شد که بر این اساس همه تاکسی‌های سطح شهر موظف هستند این پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او با اشاره به حذف یک نفر مسافر از تاکسی‌ها افزود: براساس پروتکل‌های تعیین شده، باید یک نفر مسافر از تاکسی‌ها حذف شود ضمن آنکه موضوع افزایش نرخ نامه تاکسی‌ها در شهر کرمان هنوز نهایی نشده است و هیچ بحث سرشکنی قیمت‌ها با حذف یک نفر مسافر هنوز مطرح نیست.

خدادادی با اشاره به اینکه هنوز در شورای شهر جمع بندی در بحث نرخ نامه‌ها صورت نگرفته و افزایش دوباره نرخ تاکسی‌ها تصویب نشده است اظهار داشت: از ابتدای امسال ۳۰ درصد افزایش نرخ تاکسی‌ها را داشتیم، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و از سوی دیگر افزایش قیمت‌های سایر کالا‌ها پیشنهاد افزایش دوباره نرخ تاکسی‌ها را به شورای شهر ارائه داده ایم که هنوز به جمع بندی در این زمینه نرسیده ایم.

او با تاکید بر اینکه هیچ تاکسی نه حق افزایش نرخ کرایه و نه حق سوار کردن ۴ مسافر را دارد افزود: با توجه به اینکه گشت‌هایی در سطح شهر داریم، از مردم درخواست داریم اگر تخلفی هم در بحث نرخنامه و هم رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی رانندگان تاکسی دیدند، می‌توانند بلافاصله شماره پلاک تاکسی متخلف را به شماره ۱۰۰۰۱۷۹۸ پیامک کرده و در کوتاهترین زمان ممکن با راننده متخلف برخورد خواهیم کرد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: روزانه دو نوبت تمامی تاکسی‌های شهر کرمان ضدعفونی می‌شوند ضمن آنکه رانندگان تاکسی موظف هستند در طول مسیر از ماسک استفاده کنند و مسافران نیز باید ماسک بزنند.

خدادادی با اشاره به انعقاد تفاهنامه‌ای میان این سازمان و صندوق کارآفرینی امید برای راه اندازی سیستم سیار پرداخت غیرنقدی کرایه تاکسی گفت: از هفته گذشته تقریبا بحث پول را از تاکسی‌ها حذف کرده ایم تا هم شهروندان و هم رانندگان از ناحیه آلودگی انتقال پول آسوده خاطر شوند.

او با بیان اینکه در طول روز نیز تاکسی داران موظف هستند که تاکسی‌های خود را ضدعفونی کنند، افزود: به دنبال آن هستیم که مشکل نرخ نامه را اساسی حل کنیم، اما در حال حاضر افزایش نرخ تاکسی مجاز نیست و منتظر نظر نهایی شورای شهر و تایید فرمانداری هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز