استاندار کرمان:

راه‌های منجر به گسترش فرهنگ کتابخوانی پیاده‌سازی شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۶:۵۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۶۱۶۱
راه‌های منجر به گسترش فرهنگ کتابخوانی پیاده‌سازی شود
استاندار کرمان گفت: پژوهش، تحقیق و راهکار های عملی به افزایش سرانه مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی منجر می‌شود و باید پیاده سازی گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری ضمن تاکید بر افزایش فضاهای مطالعه و کتابخانه های استان بیان داشت: پژوهش، تحقیق و راهکار های عملی به افزایش سرانه مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام و پیاده سازی گردد.

وی با اشاره به اینکه جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان باید مسمتر برگزار و مصوبات جلسات قابل پیگیری باشد، بیان کرد: طبق قانون، شهرداری‌ها موظفند نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه‌ها پرداخت کنند تا صرف توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای در استان شود.

وی با اشاره به کمبود کتابخانه ها در جنوب استان از اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب خواست تا نسبت به برآورد هزینه کتابخانه های کپری و معمولی برای مراکز بخش و دهستانها اقدام نماید تا در اختیار خیرین قرار گیرد.

دکتر فدائی با اشاره به فعالیت های معین های اقتصادی در نقاط مختلف استان، افزود: مسئولیت اجتماعی معین ها ایجاب می کند نسبت به مسئله مهم و فرهنگی احداث کتابخانه و افزایش سرانه مطالعه مردم تلاش نمایند.

استاندار کرمان با بیان اینکه گزارشی از تاثیر وجود فیزیکی کتابخانه‌ها بر افزایش سرانه مطالعه استان کرمان ارائه شود گفت: یکی از دستورکارهای جلسه آینده شورای آموزش و پرورش استان در مورد کتابخانه‌های مدارس باشد تا وضعیت این کتابخانه‌ها نیز بررسی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز