مدیرکل بهزیستی کرمان:

پیمانکاران مسکن ملی موظف به رعایت اصول مناسب‌سازی ‌شوند

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۶:۵۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۶۱۶۵
پیمانکاران مسکن ملی موظف به رعایت اصول مناسب‌سازی ‌شوند
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر مناسب‌سازی فضاهای شهری برای احترام به حقوق افراد دارای معلولیت، از موظف کردن پیمانکاران به رعایت اصول مناسب‌سازی در طرح مسکن ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس صادق‌زاده در دومین جلسه‌ی ستاد استانی مناسب‌سازی با بیان این‌که حضور فعالانه و بی‌مانع افراد دارای معلولیت یک امتیاز ویژه در رعایت حقوق شهروندی است، اظهار کرد: «مبنای هر نوع احترام و ارزش‌گذاری به حقوق افراد جامعه به ویژه افراد با شرایط خاص، از اقدام و اجرا آغاز می‌شود».

وی با اشاره به این‌که هر اقدامی هم نمی‌تواند به تحقق حقوق افراد دارای معلولیت منجر شود، یادآور شد: «باید با پرهیز از اقدامات کم‌اثر و بی‌نتیجه به سمت اقداماتی حرکت کنیم که بتواند موانع را از مسیر حضور افراد دارای محدودیت در جامعه بردارد ».

مدیرکل بهزیستی استان کرمان همچنین در حاشیه‌ی این جلسه گفت: «عهده‌دار شدن پیگیری برای مناسب‌سازی در مسیرهای رفت و آمد  بیماران در طبقات ساختمان پزشکان توسط سازمان نظام پزشکی یکی از دستاوردهای این جلسه بود».

وی از نظارت اداره راه و شهرسازی بر کار پیمانکاران مجری در طرح مسکن ملی خبر داد و افزود: «با توجه به این‌که طرح ملی مسکن به تازگی آغاز شده است در مراحل ابتدایی این طرح با موظف کردن پیمانکاران به رعایت اصول مناسب‌سازی، گام مهمی در این زمینه برداشته می‌شود».

صادق‌زاده انتخاب پنج شهر از شهرهای استان به عنوان شهر دوستدار افراد دارای معلولیت را از دیگر دستاوردهای این جلسه بیان کرد و این اقدام را برای توسعه‌ی فرهنگ مناسب‌سازی و اجرای برنامه‌های عملیاتی موثر دانست .

 

نظر شما