رئیس سازمان صمت استان مطرح کرد:

انتقال ۳۰۰۰ میلیارد تومان از حساب شرکت‌های بزرگ به کرمان/تسهیلات ۱۲ درصدی از محل انتقال حساب شرکت‌ها پرداخت می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۷:۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۶۱۶۶
انتقال ۳۰۰۰ میلیارد تومان از حساب شرکت‌های بزرگ به کرمان/تسهیلات ۱۲ درصدی از محل انتقال حساب شرکت‌ها پرداخت می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: «سه هزار میلیارد تومان از محل گردش حساب شرکت‌های بزرگ به بانک‌های استان آمده که بخش بزرگی از آن در یک تفاهم‌نامه به بانک تجارت رفت و اکنون پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد از این محل را داریم».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی حسینی‌نژاد در نشست کارگروه شورای هم خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان کرمان بیان کرد: «در صورتی‌که تمامی معادن همراه شوند می‌توانیم سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ظرفیت‌های قانونی به استان جذب کنیم و هزینه‌ی این اعتبارات در زیرساخت‌ها به فرایند توسعه و جهش تولید دیار کریمان سرعت می‌بخشد».

وی افزود: «این اعتبارات بارها بیش از بودجه‌ی تملک دارایی استان کرمان است زیرا این بودجه یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۳۰ میلیارد تومان آن به استان تخصیص یافته است».

حسینی‌نژاد با بیان این‌که شورای دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند از ظرفیت‌های استان کرمان برای توسعه استفاده کنند، اظهار کرد: «۲۰ درصد معافیت حقوق دولتی به‌عنوان فرصتی استثنایی برای استان می‌تواند در حوزه‌ی اکتشافات، توسعه‌ی صادرات و ایجاد صنایع جدید و فرآوری و محیط زیست به ما کمک کند».

وی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی گفت: «در سال ۹۸ به شرکت مس سرچشمه ۱۷۰ میلیارد تومان معافیت مالیاتی دادیم و توافق کردیم که ۵۰ درصد از معافیت خود را در زیرساخت‌های استان کرمان هزینه کند».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: «۸۵ میلیارد تومان از محل معافیت مالیاتی شرکت مس سرچشمه طی سال ۹۸ در حوزه‌ی زیرساختی استان هزینه شد و دستگاه‌های آب، برق و محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرداری از این ظرفیت استفاده می‌کنند».

وی افزود: «امسال پیش‌بینی کردیم ۴۰۰ میلیارد تومان از این محل محقق شود و تفاهم‌نامه‌ی معافیت مالیاتی شرکت مس می‌تواند با هیات معادن و صنایع معدنی استان ازجمله  گل‌گهر، گهر زمین و میدکو گسترش یابد و بانک صنعت و معدن نیز می‌تواند از این ظرفیت بهره‌مند شود».

حسینی‌نژاد بیان کرد: «سه هزار میلیارد تومان از محل گردش حساب شرکت‌های بزرگ به بانک‌های استان آمده که بخش بزرگی از آن در یک تفاهم‌نامه به بانک تجارت رفت و اکنون پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد از این محل را داریم».

وی اضافه کرد: «بانک صنعت و معدن در پرداختی‌ها به صنایع رتبه‌ی نخست کشور را در اختیار دارد اما در این استان نسبت به میانگین کشور عقب هستیم».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: «در ادامه‌ی برنامه‌ها از محل یک درصد فروش معادن نیز توانستیم ۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای در سال گذشته به استان جذب کنیم که در پرداخت حقوق‌ها کمک کرد و ۱۶.۵ میلیارد تومان کمک‌های فنی اعتباری و یارانه‌ی تسهیلات به واحدها پرداخت کردیم که امسال ۵۴ میلیارد تومان هدف‌گذاری شده که این امر فرصتی مطلوب برای بازار کرمان محسوب می‌شود».

وی اضافه کرد: «از محل حقوق دولتی معادن نیز سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان و امسال ۳۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و از ظرفیت قانونی معادن یک‌هزار و ۸۰ میلیارد تومان می‌توانیم از ظرفیت خود استان به کرمان کمک کنیم».

حسینی‌نژاد گفت: «به استناد بخشنامه‌ی وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسات منظم کارگروه شورای هم‌خانواده این وزارت در استان کرمان در چهار محور تشکیل و نتایج، راهکارها و پیشنهادات و مشکلات را به وزارت صمت ارسال می‌کنیم».

وی با اشاره به هفت محور جهش تولید در استان کرمان و برنامه‌ها گفت: «چهار محور وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله جهش تولید، راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، توسعه‌ی صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار هستند». /پ

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز