مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان:

آب هزار روستای استان کرمان مورد تایید مرکز بهداشت نیست

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۷:۳۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۷۳۹۲
آب هزار روستای استان کرمان مورد تایید مرکز بهداشت نیست
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ روستای استان کرمان دچار مشکل آب آشامیدنی هستند، گفت: این مشکلات شامل آب آشامیدنی بهداشتی، عدم لوله کشی و ... است به طوری که آب ۱۰۰۰ روستای استان مورد تایید مرکز بهداشت نیست و آنچه که به صورت جدی در میان این روستاها مطرح می باشد، این است که از این تعداد، ۵۲۷ روستا دارای مشکلات اساسی تر بوده و بوسیله تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری سال ۹۵، استان کرمان دارای ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۶ هزار نفر یعنی ۴۱.۳ درصد جمعیت کل استان، در روستاها ساکن هستند.

وی با اشاره به وسعت ۱۸۲ هزار کیلومتر مربعی استان کرمان (۱۱.۲۱ درصد مساحت کل کشور) اظهار کرد: میانگین جمعیت روستایی کشور در حدود ۲۶ درصد است که این میانگین جمعیتی در استان کرمان در حدود ۴۱ درصد می باشد.

صادقی با اشاره به فعالیت ۲۴۷۲ دهیاری در استان کرمان اظهار کرد: ۳۴۶ نفر از دهیاران استان کرمان را خانم‌ها و ۲۱۲۶ نفر را آقایان تشکیل می دهند ضمن آنکه در استان کرمان ۱۱۲۰۰ آبادی دارای کد، ۵۴۰۰ آبادی دارای سکنه و ۲۷۹۹ آبادی نیز دارای ۲۰ خانوار جمعیت می باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ملاک عمل برگزاری انتخابات در شهرها و روستاها، روستاهای بالای ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت و ملاک داشتن دهیاری، نیز جمعیت بالای ۳۰ خانوار است اظهار کرد: ۲۵۲۳ شورای روستایی در سطح استان استان فعال است که ۱۴۵ شورا ۵ نفره و ۲۳۷۸ شورای سه نفره می باشند.

وی تعداد اعضای شورای روستایی استان را ۷۸۵۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۲۳ نفر دارای مدرک دکترای، ۱۷۷ دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۶۰۷ نفر دارای کارشناسی، ۲۶۹۱ نفر دیپلم و مابقی سیکل خواندن و نوشتن دارند.

صادقی با اشاره به اینکه ۲۶ نفر از اعضای شوراهای روستایی استان دارای تحصیلات حوزوی می باشند افزود: یکی از کارهای اساسی که در این دوره از شوراهای اسلامی انجام شد، بحث شناسنامه دار کردن شوراها بود که هم اکنون ۷۰ درصد شوراهای روستایی استان شناسنامه دار شده و مابقی کار شناسنامه دار کردن این شوراها نیز تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

وی به پروژه های قابل افتتاح در مناطق روستایی استان کرمان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال، ۳۰۶ پروژه قابل افتتاح در بحث مسائل عمرانی و توسعه روستایی را در سطح روستاهای استان کرمان خواهیم داشت ضمن آنکه ۷۵ پروژه گردشگری نیز در این هفته با اعتبارات استانی و ملی در روستاهای استان کلنگ زنی یا به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان با مشکلات آب و برق روستاهای استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان، مشکل برق وجود ندارند اما در بسیاری از روستاهای جنوب و شرق استان مشکل آب آشامدینی داریم که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته از سوی استانداری کرمان و شرکت آب روستایی بتوانیم تا پایان سال ۹۹ بخشی اعظمی از این مشکلات را حل و شاهد ایجاد و راه اندازی شبکه آب سالم و آشامیدنی برای این مناطق باشیم.

صادقی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ روستای استان کرمان دچار مشکل آب آشامیدنی هستند افزود: این مشکلات شامل آب آشامیدنی بهداشتی، عدم لوله کشی و ... است به طوری که آب ۱۰۰۰ روستای استان مورد تایید مرکز بهداشت نیست و آنچه که به صورت جدی در میان این روستاها مطرح می باشد، این است که از این تعداد، ۵۲۷ روستا دارای مشکلات اساسی تر بوده و بوسیله تانکر آبرسانی می شوند.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات دهیاری های استان نیز گفت: در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان توزیع اعتبارات از محل درآمدهای نفتی و مالیات به دهیاری های استان داشتیم که این رقم در سال جاری، تاکنون  ۹۹ میلیارد تومان واریزی بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز