مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان عنوان کرد:

افزایش بودجه شهرداری‌های استان کرمان در سال جاری

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۷:۳۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۷۳۹۳
افزایش بودجه شهرداری‌های استان کرمان در سال جاری
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان از افزایش بودجه شهرداری‌ها در سال جاری به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی شهسواری در نشست خبری هفته دولت عنوان کرد: در مجموع شهرداری‌های استان کرمان 280 طرح آماده افتتاح است که 31 مورد در مراکز شهرستان‌ها و 21 مورد در شهر کرمان و مابقی در سایر شهرها خواهند بود.

وی پروژه‌های قابل افتتاح را شامل آسفالت خیابان و معابر، احداث پارک بانوان و کودکان، پایانه مسافربری، مراکز آتش‌نشانی و غیره با مجموع 241 میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد.

شهسواری همچنین از کلنگ‌زنی پروژه مشترک شهرداری بم و کرمان موتور با اعتبار 70 میلیارد تومان جهت احداث شهربازی و پارک آبی در شهر بم طی هفته دولت امسال خبر داد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان با بیان اینکه این مجموعه متولی‌ امور شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها را عهده‌دار است، گفت: یک میلیون و 858 هزار نفر جمعیت استان کرمان شهرنشین هستند که از سوی 79 شهرداری خدمات‌‌رسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه درصد جمعیت شهری کشور در استان کرمان زندگی می کنند، گفت: 82 شهرداری در استان کرمان مجوز دارند که 79 شهرداری در حال خدمت‌رسانی هستند و مابقی به زودی افتتاح می‌شوند.

شهسواری افزود: شهرهای بلورد، زهکلوت، چاه دادخدا، رمشک، دهکهان، جوادیه الهیه رفسنجان، سیریز، علی‌آباد جیرفت، کشکوئیه بافت، علی‌آباد ارزوئیه، چاه مرید کهنوج، هور پاسفید فاریاب و دهنو اسلام‌آباد فهرج در دولت تدبیر و امید به استان کرمان اضافه شدند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان تصریح کرد: طی سال گذشته مجموع بودجه اعتبارات شهرداری‌ها یک هزار و 500 میلیارد تومان بوده که 741 میلیارد تومان آن در قالب مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی بوده است.

شهسواری از افزایش بودجه شهرداری‌ها در سال جاری به 2 هزار و 800 میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: تا پایان تیر ماه از محل مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی 187 میلیارد تومان بودجه به حساب شهرداری‌های استان کرمان واریز شده است.

وی در آمار مقایسه‌ای سال‌های 92 تا 98 اظهار کرد: در 23 شهرستان کرمان اعتبارات شهرداری‌ها از 450 میلیارد تومان به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همچنین به تشکیل 6158 جلسه در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر تا پایان خرداد ۹۹ اشاره داشت و گفت: در مجموع 16 هزار و 424 مصوبه داشتند و با توجه به اینکه تمام مصوبات به هیات‌های انطباق فرمانداری‌ها ارسال می‌شوند، 11 و نیم درصد مصوبات ایراد قانونی بر آنها گرفته شد که بررسی مجدد شدند.

شهسواری بیان داشت: 13 هزار مورد از مصوبات شوراهای شهر معادل 79 درصد مورد تایید کمیته‌ های انطباق قرار گرفته‌اند و با 1561 مورد هم مخالفت شده و تعدادی به هیات حل اختلاف ارسال شده‌اند.

وی گفت: عمده دلایل اصلی سلب عضویت در شوراها به دلیل عدم سکونت در حوزه انتخابیه و یا عدم حضور در جلسات شوراها بوده و در حال حاضر تنها شورای شهر محی‌آباد منحل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز