رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

روند فضای کسب و کار در کرمان رو به بهبود نیست

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۷:۴۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۷۳۹۵
روند فضای کسب و کار در کرمان رو به بهبود نیست
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وضعیت فضای کسب و کار استان کرمان و رتبه‌ی 29 استان در این فضا را قابل قبول ندانست و گفت: «روند فضای کسب و کار در استان کرمان رو به بهبود نیست و این به نفع استان و فعالان اقتصادی نخواهد بود». وی تاکید کرد که می‌توان با آسیب‌شناسی، رتبه و جایگاه کرمان را در فضای کسب و کار ارتقاء داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در جلسه استانی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: «قوانین و مقررات یکسان بر همه‌ی استان‌ها حاکم است اما به دلیل تصمیماتی که در هر استان گرفته شده، وضعیت فضای کسب و کار متفاوت شده است».

وی افزود: «پیشنهاد این است طی دو سه هفته‌ی آینده مولفه‌های ذیل هر یک از شاخص‌های پایش محیط کسب و کار و آسیب‌ها با هر دستگاه اجرایی مطرح و برای رفع آن اقدام شود».

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که وضعیت فضای کسب و کارِ استان کرمان قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم هرچه سریع‌تر به وضعیت خوب برگردیم، بیان کرد: «دستگاه‌های اجرایی نیز باید آسیب‌شناسی کنند و به ما اعلام شود که بر اساس بررسی‌ها چه اقدامی انجام داده و باید در پایش ماه‌های آینده وضعیت بهتری داشته باشیم».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که قانون فضای کسب و کار در حال بازنگری در مجلس است، ادامه داد: «فضایی که قانون کسب و کار در آن نوشته شد در تلاش بود رویکرد تعامل بین دولت و بخش خصوصی و ارکان نظام را تعریف کند و امروز شرایط ما با زمان تدوین قانون متفاوت و سخت‌تر شده است».

پورابراهیمی با اشاره به این‌که ضمانت اجرایی مصوبات لازم است، گفت: «به زودی پیش‌نویس اصلاح قانون را آماده می‌کنیم اما در مجموع با آسیب‌شناسی، می‌توانیم رتبه و جایگاه استان کرمان را در فضای کسب و کار ارتقاء بدهیم».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: «روند فضای کسب و کار در استان کرمان رو به بهبود نیست و این به نفع استان و فعالان اقتصادی نخواهد بود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز