معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان:

فرمانداران سیرجان و بافت انتخاب شده و به وزارت کشور معرفی شده‌اند/استعفای فرماندار ارزوییه، پذیرفته نشده است/یکی از مطالبات حوزه سیاسی امنیتی، مطالبات اقتصادی است

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۲:۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۸۱۷۹
فرمانداران سیرجان و بافت انتخاب شده و به وزارت کشور معرفی شده‌اند/استعفای فرماندار ارزوییه، پذیرفته نشده است/یکی از مطالبات حوزه سیاسی امنیتی، مطالبات اقتصادی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: فرمانداران سیرجان و بافت از سوی استانداری انتخاب شده و برای طی پروسه انتصاب، به وزارت کشور معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدصادق بصیری در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: آنچه می‌توانیم برای یک سال باقی مانده دولت پیش بینی کنیم، براساس رودادهای قابل حدس است و وقایع غیرمترقبه را نیز نمی توانیم برآورد کنیم.

وی با اشاره به حوادث سیاسی امنیتی و اجتماعی در سال 98 افزود: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سال گذشته اتفاق افتاد و برگزاری انتخابات مجلس یک رویداد بزرگ سیاسی برای کشور و استان کرمان بود.

بصیری در ادامه تصریح کرد: همه فکر می کردیم کروناویروس یک مسئله زیستی بهداشتی است و با مداخله حوزه بهداشت و درمان تمام می شود، اما آثار و پیامدهای اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی زیادی را برای دنیا و ایران خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: کروناویروس آثار و تبعات روحی روانی برای اقشار مختلف، بیکاری، تغییرات در ساختار اداری اجرائی، بر هم زدن نظم مراسم دینی و مذهبی و ... را موجب شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موقعیت جغرافیایی استان کرمان اشاره و اظهار کرد: کرمان پهناورترین استان کشور و دارای مرزهای ویژه و کویر را با وسعت زیاد و تنوع قومیت و فرهنگ دارد که همه این مسائل دامنه فعالیت کار در حوزه سیاسی امنیتی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

بصیری تصریح کرد: راه های برون رفت از بحران کرونا را نباید به راهکارهای کوتاه مدت منحصر کرد و استان کرمان در این زمینه در چند بخش پیشتاز بود و با تشکیل ستاد پساکرونا به فکرعواقب بعد از کرونا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه به شدت به ارتباط با رسانه ها اعتقاد دارم، عنوان کرد: مدیرانی که با رسانه تعامل ندارند، طعم خوش این ارتباط را نچشیده اند در حالی که وقتی نواقص را رفع و انتقادات را بشنویم، به بهبود کار ما کمک می کند و شفافیت، مسئولیت پذیری و پاسخگوئی می تواند کمک زیادی به ما بکند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ما به شدت نگران اشتغال هستیم به ویژه در پساکرونا که کسب و کارهای خرد مقداری تعطیل شده و در این زمینه تاکید بر این است در ستاد جوانان، تمرکز را بر مهارت آموزی بگذارد.

بصیری تصریح کرد: دیگر نباید معطل آموزش های رسمی باشیم که مشخص نیست موجب اشتغال می شود یا نه و باید اجازه بدهیم کسانی که علاقه‌مند هستند، حرفه ای را یاد گرفته و مشغول به کار شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: استان کرمان قبل از کرونا جزو رتبه های برتر کشور در موضوع اشتغال بود اما اکنون با توجه به شیوع کرونا، وضعیت متفاوت است.

وی با اشاره به مشکلات مردم و کمبود آب در روستاها و حاشیه شهر کرمان تصریح کرد: یکی از مطالبات حوزه سیاسی امنیتی، مطالبات اقتصادی است و باید حوزه عمرانی پیگیر حل مشکل کم آبی و نبود آب بهداشتی باشد.

بصیری بیان کرد: طرح انتقال آب را سال ها دنبال می کنیم و با اعتراضات به این طرح تبدیل به مشکل قضائی شده است که باید حل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه قانون ساماندهی اتباع مربوط به سال 1310 است، بیان کرد: حضور پناهندگان در کشور ما مانند هر جای دنیا جنبه های مثبت و منفی دارد که باید با رعایت قانون و برخوردها این مسائل حل و فصل شود.

این مقام مسئول در بخشی دیگری از صحبت های خود درباره امنتخاب فرمانداران و بخشداران گفت: اخیرا تاکید شده برای انتصابات در فرمانداری و بخشداری، باید از نیروهای بدنه وزارت کشور استفاده شود.

بصیری درباره نحوه انتخاباب برخی فرمانداران شهرستان های استان و طولانی شدن انتخاب گزینه ها نیز تصریح کرد: نمی توانیم بدون تعامل با نمایندگان فرماندار انتخاب کنیم و برای جمع بندی گزینه مشترک و قطعیت استعلامات روند طول می کشد.

وی با اشاره به استعفای فرماندار بافت به دلیل بیماری گفت: در ابتدای کار استاندار با استعفای فرماندار بافت موافقت نکرده بودند ولی الان این استعفا پذیرفته شده است و یکی از معاونان وی اکنون سرپرست فرمانداری است و روند انتخاب فرماندار در وزارت کشور در حال طی شدن است.

بصیری افزود: فرماندار سیرجان نیز انتخاب شده و پروسه انتصابِ ایشان در وزارت کشور در حال طی شدن است و استعفای فرماندار ارزوییه هم پذیرفته نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز