سفیر کشور افغانستان در ایران:

آنگونه که باید از ظرفیت‌های اقتصادی هم اطلاع نداریم

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۹:۵۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۸۶۳۹
آنگونه که باید از ظرفیت‌های اقتصادی هم اطلاع نداریم
سفیر کشور افغانستان در ایران از قانونمند کردن حضور مهاجران افغانستان در ایران و تثبیت هویت آن‌ها خبر داد و گفت: شناسنامه، تذکره و گذرنامه الکترونیکی برای مهاجران افغانستانی صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عبدالغفور لیوال در دیدار با استاندارِ کرمان با ابراز خوشحالی از "دومین بار سفر به استان زیبا و جالب کرمان" عنوان کرد: در جشنواره اقتصادی سال گذشته بازدیدی از سیرجان، رفسنجان، کرمان، معادن مس، باغ‌های پسته و صنایع دستی داشتیم و مباحثی در مورد روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری با کشور افغانستان مطرح شد.

وی به مشابهت‌های استان کرمان و کشور افغانستان در اقلیم و تنوع آب و هوایی و بیشترین تعداد حضور مهاجران افغانستانی در کرمان اشاره داشت و گفت: همه مهاجران افغانستان از وضعیت کار و زندگی در استان کرمان راضی هستند و در تماس‌های خود با سفارت از همکاری خوب اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان ابراز رضایت می‌کنند.

سفیر کشور افغانستان در ایران، ارتقای روابط کاری، تجاری و اقتصادی این کشور با استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امکانات و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه سرمایه‌گذاری مهاجران افغانستانی در ایران وجود دارد و زمینه سرمایه‌گذاری ایران در کشور افغانستان نیز فراهم است.

عبدالغفور لیوال به سفر اخیر هیات عالی‌رتبه کشور افغانستان به ایران اشاره داشت و از مراحل نهایی سند جامع راهبردی و توجه بیشتر روی مسائل اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و ترانزیتی خبر داد.

وی هم‌زبانی، همسایگی و اشتراک‌های فرهنگی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان را یادآور شد و بیان کرد: آنگونه که باید از ظرفیت‌های اقتصادی هم اطلاع نداریم، ظرفیت‌هایی در استان کرمان وجود دارد که ما تازه متوجه شده‌ایم.

سفیر کشور افغانستان در ایران ادامه داد: نه جنگ در افغانستان زیاد دوام می‌کند و نه مشکلات بین‌المللی ایران؛ این دو کشور با هم دوست و همسایه هستند و دیدگاه ما باید بیشتر به این مسئله متمرکز باشد.

عبدالغفور لیوال از میزبانی و مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه سال قبل در استان کرمان و سفر دیروز و امروز خود قدردانی کرد و گفت:  این مهمانوازی‌ها بار‌ها ما را به سمت کرمان می‌کشاند و هر وقت مقدور باشد از شما برای پذیرایی در افغانستان دعوت می‌کنیم.

سفیر کشور افغانستان در ایران خواستار بازنگری در قوانین بین نهاد‌ها جهت ارتباط بیشتر دو کشور شد و گفت: هرچند کرمان با افغانستان مرز مشترک تجاری ندارد، اما از نظر تجاری و حضور مهاجران ارتباط خوبی برقرار است.

وی از قانونمند کردن حضور مهاجران افغانستان در ایران خبر داد و افزود: تیمی برای این مسئله به ایران آمده‌اند تا تثبیت هویت مهاجران را انجام داده و شناسنامه، تذکره و گذرنامه الکترونیکی برای آن‌ها صادر کنیم.

عبدالغفور لیوال ابراز داشت: استان کرمان به لحاظ تعداد حضور مهاجران و مرکزیت برای سایر استان‌ها برای ما مهم است و در آینده در حد ایجاد یک کنسولگری، گزینه خوبی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز