مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان عنوان کرد:

از ۴۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت در شمال استان کرمان بهره‌برداری می‌شود/طول راه‌های آسفاته استان کرمان بیش از ۱۳ هزار و ۱۶۹ کیلومتر است

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۲:۴۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۹۹۵۸
از ۴۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت در شمال استان کرمان بهره‌برداری می‌شود/طول راه‌های آسفاته استان کرمان بیش از ۱۳ هزار و ۱۶۹ کیلومتر است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در هفته دولت امسال ۴۴ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل شمال استان با ۱۲۲.۵ میلیارد تومان از محل منابع استانی و ملی به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدعلی سیدعلیخانی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: اداره کل راهداری در دو بخش نگهداری راه‌ها و مدیریت حمل و نقل خدمت‌رسانی می‌کند و استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی، طولانی بودن راه‌ها ناشی از پهناور بودن استان و بالا بودن تناژ حمل بار؛ دارای جایگاه خاصی در کشور است.

وی با بیان این مطلب که سال مالی پروژه‌های عمرانی از تیرماه سال گذشته تا شهریورماه (به دلیل کرونا امسال تا شهریورماه است) است، بیان کرد: در سال گذشته ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که ۸۶ میلیارد تومان استانی و ۱۵۳ میلیارد تومان آن منابع ملی است، همچنین ۱۶.۵ میلیارد تومان قیر به در این سال مالی به استان اختصاص داده شد بنابراین در سال گذشته ۱۶۸ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که این عدد در حوزه راهداری و حمل و نقل هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با ابراز امیدواری از اینکه امسال رشد خوبی به لحاظ اعتباری داشته باشیم، تصریح کرد: مجموع طول راه‌های آسفاته استان کرمان بیش از ۱۳ هزار و ۱۶۹ کیلومتر است که رتبه دوم کشور را در این راستان به خود اختصاص داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه راهداری، تعمیر نگهداری ابنه فنی، بهسازی و نگهداری راه‌ها و ایمن سازی فعالیت داریم، اظهار کرد: در سال گذشته (از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال)۴۳۸ هزار تن آسفالت ریزی را در سطح استان کرمان داشتیم که از لحاظ تناژ رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده‌ایم، همچنین ۷۹۷ کیلومتر درزگیری و لکه گیری آسفالت را در سال گذشته داشتیم که رتبه اول کشوری را این حین کسب کرده‌ایم ضمن آنکه با ۴۲۰ کیلومتر فوکسی رتبه دوم و ۱۹۸ کیلومتر روکش آسفالت گرم رتبه دوم کشوری به خود اختصاص داده‌ایم.

سیدعلیخانی ۴۴۱۹ خط کشی جاده‌ها، ۱۷۶۹۰ تابلو جهت نما و خطرنما، ۳۱ کیلومتر گاردریل و نیوجرسی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در این اداره کل برشمرد و افزود: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان ۳۲.۷ میلیون تن بار سال گذشته حمل شده که از رتبه پنجم سال ۹۷ به رتبه سوم کشوری در سال گذشته رسیدیم قابل ذکر است که عمده بار حمل شده در استان مواد معدنی، سیمان و مواد نفتی بوده اند.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل بار نیز ۱۸۳۰۰ راننده در سطح استان فعالیت دارند ضمن آنکه ۱۳۵۰۰ کامیون نیز در حوزه استان فعال می باشند همچنین در حوزه مسافر نیز هرساله ۶.۴ میلیون نفر مسافر جابجا می‌کنیم که از حیث تعداد مسافر رتبه پنجم کشوری را داریم، اما امسال به دلیل شیوع کرونا تعداد مسافر ما ۴۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است..

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان افزود: ۵۱۰۰ راننده در حوزه مسافر اشتغال دارند ضمن آنکه ۲۲۷۰ خودروی سواری کرایه‌ای در استان فعال هستند لذا استان کرمان در این زمینه در جایگاه دوم کشوری قرار دارد قابل ذکر است که ۳۸۱۴ وسیله نقلیه برون شهری برای حمل مسافر در استان فعال هستند.

وی از وجود ۷ پایانه مسافربری در استان سخن به میان آورد و در ادامه به بهره‌برداری رسیدن پایانه مسافربری شهرستان سیرجان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: ۱۴۹ سامانه‌های هوشمند جاده‌ای برای ثبت تخلفات در استان داریم که از این میان ۲۷ دوربین نظارتی به شکل ۲۴ ساعته از جاده‌های استان تصویربرداری می‌کنند ضمن آنکه ۶ دستگاه سامانه توزین حرکت در جاده‌های استان وجود دارد که میزان بار وسایل نقلیه را رصد می‌کنند.

سیدعلیخانی راه‌اندازی سامانه ۱۴۱ استانی را یکی از کارهای امسال راهداری دانست و در ادامه از مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۵۷ درصد تصادفات رانندگی در استان به دلیل خستگی رانندگان است که این مجتمع‌های خدمات رفاهی به ارتقای ایمنی راه‌ها کمک می‌کنند، لذا در شمال استان کرمان ۳۷ مجتمع خدمات رفاهی بهره‌برداری شده‌اند و برای ۴۴ مجتمع خدمات رفاهی موافقت اصولی صادر شده است و ۴۳ مجتمع نیز در حال ساخت هستند.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در ۷سال گذشته در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: اصلاح ۲۷۰ نقاط پرحادثه خیز و پر تصادف، روکش ۳۶۵۰ کیلومتر آسفالت، اصلاح، ترمیم و نگهداری ۷۵۱۰ از پل‌های استان، اجرای ۵۸ هزار کیلومتر خط جاده‌ای، عملیات درزگیری، نصب ۲۰۰ هزار انواع تابلوهای انتظامی و جهت نما در جاده‌های استان و ... از جمله اقدامات استان در این این بازه زمانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با اشاره به اقدامات این اداره کل در ساخت پلیس راه‌ها طی ۷ سال گذشته ادامه داد: ساختمان پلیس راه راور و کهنوج در این دولت به بهره‌بردرای رسید ضمن آنکه ساخت ساختمان پلیس راه باغین در دست اجراست و پلیس راه زرند نیز در مرحله انتحاب پیمانکار است.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید ۱۴۹ دوربین هوشمند جاده‌ای، ۱۲۰ دستگاه تردد شمار، ۶ سامانه توزین در حال حرکت نصب و همچنین در این دولت ۳۹ میلیون نفر مسافر جابجا، ۱۷۰۰ راننده جدید در بخش حمل و نقل د مشغول به کار شدند.

سیدعلیخانی اظهار کرد: ۲۲ مجتمع خدمات رفاهی در این دولت به بهره برداری رسیده ضمن آنکه ۱۸۰ میلیون تن بار از مبدا استان کرمان طی این دوره حمل و حدود ۳۰ درصد از ناوگان جاده‌ای را نوسازی کردیم همچنین در حوزه آموزش عمومی به ۵۰ هزار دانش آموز در حدود ۴۰۰ مدرسه در حاشیه جاده‌ها آموزش ترافیکی داده شده و ۱۸۰ مدرسه ای که در حاشیه جاده‌ها قرار داشتند، به شکل فیزیکی اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان این مطلب که وظایف ما بسیار وسیع و گسترده است به ‌طوری‌که ما در ایجاد فضای سبز حاشیه راه‌ها، روشنایی راه‌ها، آسفالت، ترمیم بستر رودخانه‌ها و ... فعالیت داریم، تصریح کرد: در هفته دولت امسال ۴۴ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل با ۱۲۲.۵ میلیارد تومان از محل منابع استانی و ملی به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۶ پروژه طرح بهسازی و روکش آسفالت، ۹ پروژه مربوط ایمنی محورها، نصب دستگاه توزین در حال حرکت، آشکارسازی پل‌ها و تونل‌ها، بهره‌برداری از ۴ مجتمع خدمات رفاهی، ۱۰ طرح اصلاح نقاط پرحادثه، ۵ طرح در حوزه پل‌های عابر پیاده، ایجاد راهدارخانه و پایانه‌های از جمله پروژه های استان در هفته دولت بوده است.

 

نظر شما