استاندار کرمان در گفت وگوی ویژه خبری اعلام کرد:

بهره برداری ۳۷۷ پروژه بخش دولتی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۹۴ میلیارد تومان

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۲:۵۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۰۴۹۹
بهره برداری ۳۷۷ پروژه بخش دولتی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۹۴ میلیارد تومان
استاندار کرمان گفت: طی سال جاری و در هفته دولت ۳۷۷ پروژه توسط دستگاه های دولتی استان با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۹۴ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که در شرایط کنونی در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی اظهار کرد: ارزش پروژه های دولتی قابل افتتاح در هفته دولت امسال نسبت به سال قبل تقریبا سه برابر شده است طوری که در سال ۹۸، تعداد ۴۸۱ پروژه با ۵۰۱ میلیارد تومان به سرانجام رسید و این حجم پروژه امسال به یکهزار و ۵۹۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

استاندار کرمان ضمن تشریح اقدامات برجسته دولت با مشارکت بخش خصوصی در این استان و عمده طرحهای افتتاحی هفته دولت اظهار داشت : به ارزش  ۳۶۹ میلیارد تومان پروژه توسط شرکت برق منطقه ای (خطوط انتقال و پست های توزیع)، ۵۸ پروژه توسط بنیاد مسکن (عمده طرح های هادی روستایی و واحدهای مسکونی)، ۱۴ طرح با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان توسط شرکت گاز و  ۱۴۸ میلیارد تومان پروژه توسط شرکت آب منطقه ای افتتاح خواهد شد که نشان از پای کار بودن دستگاههای اجرایی دارد.

وی به یکی از پروژه ها قابل بهره برداری استان کرمان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه های بسیار مهمی که در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید وی از پست توزیع400/132 جیرفت با  سرمایه گذاری ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار به عنوان یکی از این پروژه های مهم و تاثیرگذار نام برد و افزود:  با راه اندازی این پست، نوسانات برق در جنوب استان کرمان که باعث شکایت و نارضایتی هایی توسط مردم شده بود، رفع خواهد شد و همچنین با افتتاح چند پست دیگر برق در این منطقه در هفته دولت، بحث کمبود برق و افت ولتاژ در جنوب استان برطرف گشته و زمینه ساز توسعه  منطقه می شود.

 مقام عالی دولت در استان کرمان به پروژه های قابل افتتاح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هفته دولت ۹۹ اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال بهره برداری از ۶۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری با اعتباری بالغ بر ۳۱۸ میلیارد تومان را شاهد خواهیم بود.

استاندار کرمان به یکی از دل نگرانی های مردم استان کرمان در حوزه خطوط ریلی تهران به  کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: بازسازی و تعویض خطوط راه آهن کرمان در منطقه سیریز در دست انجام است که در این راستا بخشی از این پروژه بین ایستگاه «مورد» و «سیریز» به طول ۲۵ کیلومتر بوده که در هفته دولت هشت کیلومتر بازسازی این خط با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد و مابقی اصلاح این خط نیز تا پایان سال جاری  مورد بهره بداری قرار خواهد گرفت.

استاندار کرمان از کلنگ زنی ۹۰پروژه در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: در این هفته همزمان با طرحهای افتتاحی تعداد ۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴۱ میلیارد تومان توسط دستگاه های اجرایی استان عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد که در تقویت زیرساخت های این استان و در راستای شعار سال به رونق و جهش تولید کمک شایانی خواهد کرد.

فدائی نیز به  سهم بخش خصوصی در طرحهای قابل افتتاح این هفته اشاره کرد و یاد آور شد: حجم  پروژه های قابل افتتاح با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال جاری ۲۰۲ پروژه  با اعتباری حدود هشت هزار میلیارد تومان رسیده است که رقم قابل توجهی است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تا پایان امسال  در مجموع به ارزش  ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط بخش خصوصی در استان کرمان اجرایی خواهد شد تصریح کرد: از این ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه، چهار هزار میلیارد تومان با حضور رییس جمهور در اوایل سال جاری افتتاح شد و هشت هزار میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد  و مابقی  نیز تا پایان امسال به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که دریافت تسهیلات کرونایی تا سقف ۱۶میلیون تومان نیازی به ضامن ندارد تصریح کرد: متاسفانه در استان در کرمان از تسهیلات کرونایی استقبال نشده که دلایل مختلفی دارد اما بخشی از آن به مشکلات بانکی بر می گردد که در این راستا بلافاصله ورود پیدا کردیم و با بانک های متخلف برخورد شد.

فدائی همچنین به ظرفیت بالای بخش گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان یاد کرد و اظهار داشت: در بخش گردشگری استان کرمان ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی وجود دارد ضمن آنکه دولت نیز بسته های حمایتی ویژه ای در این بخش تعریف کرده است.

وی به مشارکت جدی بخش خصوصی در توسعه استان  اشاره کرد و گفت : افتتاح کارخانه هماتیت جدید سیرجان، کارخانه مس کاتد ۸۰ هزارتنی کرمان و ۲ کارخانه معدنی در شهرهای شهربابک و رفسنجان نمونه هایی از این  پروژه های قابل افتتاح در حوزه صنعت و معدن طی هفته دولت در استان کرمان می باشد که ضمن تقویت اقتصاد منطقه به اشتغالزایی کمک موثری خواهد کرد.

استاندار به رویکرد دولت در پرداخت تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت : هدف از پرداخت تسهیلات این بوده که روستاییان در روستاها برای خود شغل ایجاد کنند و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری شود که در این راستا طی چهار سری قبلی، ۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۶ درصد در استان کرمان پرداختی داشتیم که این تسهیلات برای  هشت هزار و ۵۳۴ نفر در روستاها به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرد.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی استان به منظور فعال شدن اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز در سال گذشته، ۱۹۳۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۵۳۹ طرح ارائه شد که این تسهیلات توانست علاوه بر تثبیت اشتغال موجود، ۲۰۰۰ شغل جدید را نیز ایجاد کند.

استاندار کرمان به مشکلات کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: ما در کشاورزی جنوب مشکلاتی داریم برای اینکه مشکلات کشاورزی در جنوب حل شود باید بین تولید، بازار و مصرف یک تعادل منطقی ایجاد شود.

او افزود: اگر این تعادل منطقی ایجاد نشود یا تولید اضافه خواهیم داشت که قیمت به شدت افت می‌کند و کشاورزان متضرر می‌شوند که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال این مشکل پیش آمد که البته بخشی از این مشکلات بخاطر کرونا بود.

فدائی تصریح کرد: برای اینکه مشکلات کشاورزی را حل کنیم باید تعادل ایجاد کنیم اگر تولید اضافه شود کشاورز به خاطر افت قیمت ضرر می‌کند، اما اگر تولید کم شود مصرف کننده متضرر می‌شود یعنی نمی‌توانیم نیاز مردم را تامین کنیم.

او بیان کرد: یکی از راه‌هایی که تعادل منطقی را برای بخش کشاورزی ایجاد می‌کند، کشاورزی قراردادی است، ما باید برنامه‌ای را تنظیم کنیم که قبل از شروع کشت، متقاضیان مصرف با کشاورز قرارداد ببندند و محصول کشاورز را پیش خرید کنند این امر به کشاورز خیلی کمک می‌کند و می‌تواند تولیدش را راحت‌تر انجام دهد، هم اینکه در بازار مصرف و بازار فروش دچار مشکل نمی‌شود.

استاندار کرمان گفت: کار کشاورزی قراردادی را شروع  کردیم، پیش نویس قرارداد هم تنظیم شده و یک سری بحث‌های حقوقی دارد که انجام می‌شود، انشالله که اگر امسال بتوانیم بخش‌هایی از کشاورزی را در قالب کشاورزی قراردادی انجام دهیم به حل مشکلات کشاورزی جنوب استان کمک می‌شود.

 

 

نظر شما